ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ייפגש מחר עם ראש ממשלת צרפת עמנואל מקרון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא הועידה האירופית ז'אן-קלוד ג'ונקר. הארבעה ינסו להגיע להבנות בנוגע לפרישת הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי.



העיתון "סאנדיי טיימס" מדווח כי ג'ונסון ינסה לשכנע את השלושה לנסח הסכם חדש לפרישת בריטניה מהאיחוד, או לחלופין להסכים לגרסה "ידידותית" של פרישה ללא הסכם עד סוף אוקטובר. כמו כן הארבעה ידונו בהשלכות הביטחוניות האפשריות של הפרישה מהאיחוד על צפון אירלנד, לאור ההערכות שפרישה ללא הסכם תגביר את הסיכוי לפעולות טרור במדינה.



העיתון מדווח כי בשיחה פרטית עם בכיר במפלגתו, המפלגה השמרנית, אמר ג'ונסון כי "שתי האפשרויות הן סיכונים שאנחנו יכולים להתמודד איתם, אבל אם הם יילקחו באופן קולקטיבי הם יהוו אתגר לבריטניה. אף אחד לא יבחר בנפילה חופשית". בכיר באיחוד האירופי העריך כי הסיכויים להגעה להסכם חדש עד לכינוס הועידה האירופית ביום חמישי הם 50%.



כזכור, בשנת 2016 הצביע הציבור הבריטי במשאל עם בעד פרישה מהאיחוד האירופי, בניגוד לעמדת ראש הממשלה דאז דיוויד קמרון. מאז מצויה המדינה במשבר שלטוני וראשי הממשלה שהחליפו את קמרון, תרזה מיי ואחריה ג'ונסון, ניסו להגיע להסכם פרישה עם האיחוד, ללא הצלחה עד כה.