מכה לג'רמי קורבין: יו"ר המפלגה הליברל-דמוקרטית, ג'ו סווינסון, הודיעה היום (ראשון) כי מפלגתה לא תתמוך בממשלה בראשות יו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה, ולא תשב תחתיו בשום מצב. "קורבין אינו כשיר להיות ראש הממשלה", אמרה סווינסון. קורבין עצמו פסל היום את האפשרות שמפלגתו תיכנס לקואליציה תחת המפלגה השמרנית, והעריך כי הבחירות יתקיימו בחודש דצמבר.



המפלגה הליברל-דמוקרטית היא מפלגת מרכז הנחשבת לבעלת כוח רב במערכת הפוליטית בבריטניה, שכן היא מהווה לשון מאזניים בין הלייבור למפלגה השמרנית. כיום נמצאת המפלגה באופוזיציה, לצד הלייבור, עקב התנגדותה לתהליך הברקזיט, אך הצהרתה של סווינסון פוסלת את האפשרות למהפך שלטוני כל עוד קורבין נמצא בראש הלייבור.



בריטניה נמצאת בעיצומו של משבר פוליטי בעקבות תהליך הברקזיט. בחודש שעבר השעה ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, את פעילות הפרלמנט על מנת להקשות על מתנגדי הפרישה לעכב את יישומה, אך בית המשפט קבע כי הצעד אינו חוקי וביטל אותו.



קורבין משמש כיו"ר מפלגת הלייבור מאז ספטמבר 2015. בתקופת כהונתו הואשם ביחס עוין לישראל ואף באנטישמיות, כאשר הוא ומפלגתו התעלמו ממאות מקרי שנאת יהודים ולא פעלו לטיפול בהם. בבחירות 2017 הצליח להגדיל את כוחה של המפלגה בפרלמנט אך לא הצליח לנצח את המפלגה השמרנית.