שר החוץ הסעודי עדאל אל-ג'ובייר אמר היום (ראשון) כי מדינתו לא עמדה מאחורי תקיפת מכלית הנפט בבעלות איראנית ביום שישי האחרון. עוד אמר השר בתגובה להאשמות בתקיפה "אנחנו לא מתנהלים בצורה הזאת ולא איך שהתנהלנו בעבר" והוסיף כי הוא מציע להתאזר בסבלנות לפני ש"קופצים למסקנות".
כזכור, חברת הנפט הלאומית של איראן הכחישה ביום שישי את הדיווחים כי הטילים שפגעו במכלית הנפט "סביטי" שוגרו מכיוון סעודיה, וזאת למרות שהירי בוצע מול חופי המדינה. בשלב זה המכלית החלה בתנועה עצמאית לכיוון נמל לאראק שבמפרץ הפרסי, ועל פי הדיווחים באיראן, צוות הספינה לא נפגע, ולמעט נזק מועט וזליגת נפט חלקית, המצב בספינה תחת שליטה. איראן הביעה ביקורת על כך שלטענתה אף מדינה לא הציעה עזרה למכלית שנפגעה.
האירוע  מצטרף למספר אירועים בחודשים האחרונים שמשפיעים על זרימת הנפט העולמית, כאשר בדרך כלל האצבע המאשימה מופנית לאיראן. בחודש יוני האחרון שתי מכליות נפט הותקפו במפרץ עומאן שבמפרץ הפרסי, באמצעות מוקשים שהותקנו עליהן. באמריקה האשימו את איראן בפגיעה במכליות. מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו אמר אז כי "מודיעין, הנשק ששומש, רמת הביצוע, התקיפה האיראנית הקודמת והעובדה שאין באזור ארגון טרור שמסוגל לעשות זאת", מהווים הוכחה למעורבות איראנית ישירה. בנוסף לפומפאו, גורם ביטחוני אמריקני אמר ל-CBS כי "סביר מאוד שאיראן אחראית למתקפות האלה", והוסיף כי כוחות אמריקאים חילצו 21 מתוך 44 אנשי הצוות שהיו על המכליות שנפגעו, בניגוד לטענת איראן לפיה כל ה-44 חולצו על ידה.