שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר אמר הערב (חמישי) כי וושינגטון תסיג את כל אלף חייליה מצפון סוריה, זאת ברקע התקדמות צבא טורקיה נגד הכוחות הכורדיים באזור. בעקבות הנסיגה, שעליה החליט נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הגיעו הכורדים להבנות עם משטרו של בשאר אסד על פריסת צבא סוריה לאורך הגבול עם טורקיה. בהודעה שנמסרה על ידי שני הצדדים נכתב כי הדבר יאפשר שחרורן של כמה ערים שנכבשו על ידי הצבא הטורקי, בהן אפרין, הנמצאת בשטחי "כורדיסטן הסורית".
 
מוקדם יותר היום, הטלוויזיה הסורית הרשמית הודיעה כי הצבא ייכנס לעיירה כובאני שבצפון מזרח המדינה. על פי הדיווח הרשמי, מטרת כניסת הצבא היא להגיב להגיב לתוקפנות הטורקית בצפון. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון מזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי לפחות 24 אזרחים נהרגו היום במהלך המתקפה הטורקית על צפון סוריה. לפי המרכז, לפחות 60 אזרחים נהרגו בארבעת הימים האחרונים. עוד דווח כי 104 לוחמים כורדים נהרגו עד כה בקרבות מול צבא טורקיה.
בתוך כך, נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן הכחיש את הדיווחים שפורסמו בשעות הצהריים, לפיהם מאות לוחמי דאעש שהיו כלואים במחנה מעצר - הצליחו להימלט לאחר שהמקום הופצץ. על פי הפרסום בסוכנות הידיעות הטורקית הרשמית "אנדלו", הוא כינה את הדברים "דיס-אינפורמציה" וציין כי מטרת הפרסומים השקריים הללו היא "לעורר את ארצות הברית ומדינות מערביות נוספות". 

דיווח: מאות לוחמי דאעש ברחו ממעצר
כאמור בשעות הצהריים דיווחו כוחות צבא סוריה החופשית והכוח הכורדי הלוחם בצפון סוריה, כי כ-800 בני משפחות של לוחמי ארגון המדינה האסלאמית, נשים וילדים, ברחו ממחנה מעצר בו הוחזקו לאחר שנשבו על ידי הכוחות הכורדים. על פי טענת הכורדים, הבריחה התאפשרה לאחר שהשומרים במתקן הועברו לחזית כדי להילחם בכוחות צבא טורקיה שפועלים באזור במסגרת מבצע "מעיין השלום".

מוקדם יותר נחשף בדוח של האו"ם כי מעל ל-130 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם באזורי הקרבות שבצפון סוריה, במקביל לכך, ארגון זכויות האדם הסורי, SOHR מדווח כי טורקיה השתלטה על חלקים נרחבים בעיר סולוק במסגרת המבצע "מעיין השלום" בו היא פתחה ביום רביעי האחרון. המבצע החל לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הסכים להסיג את הכוחות האמריקאים מצפון סוריה, שם נלחמו ארה"ב ובעלי בריתה הכורדים בכוחות דאעש, ובמסגרתו מנסה צבא טורקיה להשתלט על שטחים נרחבים בצפון סוריה, שם מבוססים הכוחות הכורדים. 
בין טורקיה לאוכלוסיה הכורדית ישנה יריבות ארוכת שנים, כאשר כוחות ה-PKK, המחתרת הכורדית בטורקיה נלחמה מול השלטונות למען זכויות המיעוט הכורדי במדינה ואף השתמשה בטרור במסגרת לחימתה. טורקיה, מצדה, הפעילה כוח רב במטרה לדכא את השאיפות הלאומיות של האוכלוסיה הכורדית מדינה, ואף מנעה במשך שנים רבות שימוש בשפה הכורדית. מאז פרוץ מלחמת האזרחים הסורית, והשתלטות הכוחות הכורדים על אזורי הגבול עם טורקיה, החלו עימותים בגבול בין כוחות כורדים לצבא טורקיה, והמחתרות הכורדיות בסוריה סייעו ל-PKK להילחם בשלטון באנקרה.

עם זאת, הנוכחות הצבאית האמריקאית באזור מנעה מסוריה את היכולת לבצע פעולות משמעותיות באזור, אך עם עזיבת הכוחות האמריקאים לאחר שיחה בין טראמפ למקבילו הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן, העניקה לטורקיה הזדמנות להתחיל במבצע, שכאמור לטענתה מטרתו להילחם בארגוני טרור אך ישנו חשש רב בעולם שטורקיה תבצע טיהור אתני של הכורדים באזורי הגבול הסורי עמה, ותיישב באזורים אלה פליטים סורים אוהדים שנמלטו עליה בשנים האחרונות.