כוחות צבא אסד נכנסו לעיירה הכורדית תל תאמר שבצפון סוריה, כך לפי דיווח היום (שני) של סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה, זאת לאחר הסכם שהושג בין הכוחות הכורדים לצבאו של אסד במטרה להדוף את הפלישה הטורקית לאזור. תל תאמר ממוקמת על כביש ראשי אותו כבשו אמש כוחותיה של אנקרה. אמש נכנסו כוחות הצבא הסורי לעיר הכורדית מנביג' שבצפון המדינה
 
בתוך כך, בכיר כורדי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ההסכם עם משטר אסד מוגבל עד לפריסה של הצבא ברחבי הגבול וכי הצדדים ידונו בנושאים פוליטיים לאחר מכן. הבכיר, ברדן ג'יה ציין כי ההנהגה הכורדית מחפשת דרכים להגן על האזור לאחר שארצות הברית "העניקה אור ירוק" להתקפה הטורקית על האזור.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר כי הוא לא חושב שיצמחו בעיות בעיר הגבול כובאני בעקבות פריסת צבא אסד בצפון סוריה. עוד ציין ארדואן כי נשיא רוסיה פוטין הראה "גישה חיובית" באשר למצב בגבול סוריה-טורקיה. ארדואן אמר על המבצע כי ארצו תיישם את תוכניתה ותיישב בעיר מנביג' פליטים סורים שנמלטו לטורקיה.

במהלך הלילה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לאנשי דאעש השבויים בסוריה ואמר כי "אסור לטורקיה ולכורדים לתת להם לברוח". טראמפ הוסיף כי "אירופה הייתה צריכה לקחת אותם חזרה לאחר פניות רבות. היא צריכה לעשות את זה עכשיו. הם לעולם לא יבואו או יורשו להיכנס לארה"ב".

צבא ארצות הברית מתפנה מצפון סוריה. צילום: רויטרס

כזכור, שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר אמר אמש כי וושינגטון תסיג את כל אלף חייליה מצפון סוריה, זאת ברקע התקדמות צבא טורקיה נגד הכוחות הכורדיים באזור. בעקבות הנסיגה, שעליה החליט נשיא טראמפ, הגיעו הכורדים להבנות עם משטרו של בשאר אסד על פריסת צבא סוריה לאורך הגבול עם טורקיה. בהודעה שנמסרה על ידי שני הצדדים נכתב כי הדבר יאפשר שחרורן של כמה ערים שנכבשו על ידי הצבא הטורקי, בהן אפרין, הנמצאת בשטחי "כורדיסטן הסורית".
 
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון מזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי לפחות 24 אזרחים נהרגו אתמול במהלך המתקפה הטורקית על צפון סוריה. לפי המרכז, לפחות 60 אזרחים נהרגו בארבעת הימים האחרונים. עוד דווח כי 104 לוחמים כורדים נהרגו עד כה בקרבות מול צבא טורקיה.

ארדואן. צילום: רויטרס


ארדואן הכחיש אמש את הדיווחים שפורסמו בשעות הצהריים, לפיהם מאות לוחמי דאעש שהיו כלואים במחנה מעצר - הצליחו להימלט לאחר שהמקום הופצץ. על פי הפרסום בסוכנות הידיעות הטורקית הרשמית "אנדולו", הוא כינה את הדברים "דיס-אינפורמציה" וציין כי מטרת הפרסומים השקריים הללו היא "לעורר את ארצות הברית ומדינות מערביות נוספות".