טורקיה לא תיסוג מהפעולה הצבאית נגד לוחמים כורדים בצפון מזרח סוריה, "ואין חשיבות למה שייאמר על ידי אחרים", כך אמר היום (שני) נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. לדבריו, "הקרב יימשך עד להשגת הניצחון האולטימטיבי". במהלך נאומו בבאקו הוסיף המנהיג הטורקי: "אנחנו נחושים להמשיך במבצע עד לסיומו, מבלי להתייחס לאיומים. נסיים לחלוטין את העבודה שהתחלנו".


בתוך כך, על רקע נטישת הכוחות האמריקאים את צפון סוריה, גורם אמריקאי מסר כי צוות דיפלומטים אמריקאי שעבד באזור צפון סוריה עזב את המדינה. הגורם ציין כי אלף החיילים האמריקאים עדיין נמצאים בסוריה אך ציין כי שלבים ראשוניים של הנסיגה כבר החלו. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף את הכורדים ואמר על רקע הפרסומים בנוגע לבריחת פעילי דאעש מכלאם באזור כי ייתכן שהכוחות הכורדים בצפון סוריה משחררים את אנשי דאעש שנשבו על מנת לגרום לכוחות האמריקאים להתערב. עוד הוסיף טראמפ כי פעילי המדינה האסלאמית ייתפסו שוב בקלות.

בתוך כך, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי מוסקבה לא רוצה לחשוב על אפשרות שבה כוחות רוסים ושל צבא טורקיה ייאלצו להילחם אחד בשני בסוריה. פסקוב ציין כי רוסיה ממשיכה לשמור על קשר רגיל עם טורקיה והדגיש כי מוסקבה כבר הזהירה את כל הצדדים המעורבים בסכסוך בסוריה מכל פעולה שעלולה להחריף את המצב ולהזיק לתהליך הפוליטי באזור.

 

מוקדם יותר כוחות צבא אסד נכנסו לעיירה הכורדית תל תאמר שבצפון סוריה, זאת לאחר הסכם שהושג בין הכוחות הכורדים לצבאו של אסד במטרה להדוף את הפלישה הטורקית לאזור. תל תאמר ממוקמת על כביש ראשי אותו כבשו אמש כוחותיה של אנקרה. אמש נכנסו כוחות הצבא הסורי לעיר הכורדית מנביג' שבצפון המדינה.

צבא ארצות הברית מתפנה מצפון סוריה. צילום: רויטרס

 

בתוך כך, בכיר כורדי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ההסכם עם משטר אסד מוגבל עד לפריסה של הצבא ברחבי הגבול וכי הצדדים ידונו בנושאים פוליטיים לאחר מכן. הבכיר, ברדן ג'יה ציין כי ההנהגה הכורדית מחפשת דרכים להגן על האזור לאחר שארצות הברית "העניקה אור ירוק" להתקפה הטורקית על האזור.

במהלך הלילה טראמפ התייחס לאנשי דאעש השבויים בסוריה ואמר כי "אסור לטורקיה ולכורדים לתת להם לברוח". טראמפ הוסיף כי "אירופה הייתה צריכה לקחת אותם חזרה לאחר פניות רבות. היא צריכה לעשות את זה עכשיו. הם לעולם לא יבואו או יורשו להיכנס לארה"ב".