הבית הלבן משנה כיוון? סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס התייחס הלילה (שלישי) למצב בצפון סוריה בעקבות נסיגת הכוחות האמריקאים מהאזור והמבצע בו פתח צבא טורקיה נגד הכוחות הכורדים, ואמר כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוחח עם קצין בכיר של הכוחות הכורדים בנושא. בנוסך לכך אמר פנס כי טראמפ שוחח עם מקבילו הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן וקרא לו להגיע להפסקת אש מיידית באזור.



"ארצות הברית לא נתנה לטורקיה אור ירוק לפלוש לסוריה", טען פנס וזאת למרות שהמבצע החל לאחר שיחת טלפון בין שני הנשיאים, בה אמר טראמפ למקבילו כי האחריות על ביטחון האזור תעבור לידי טורקיה. דבריו של סגן הנשיא מצטרפים להודעת טראמפ כי בכוונתו להטיל סנקציות על טורקיה בעקבות המבצע.



בציוץ שפרסם כתב נשיא ארה"ב: "אחרי שהבסתי 100% מהכוח של דאעש, הוצאתי את כוחותינו מסוריה. תנו לסוריה ולאסד להגן על הכורדים ולהילחם בטורקיה על אדמתם. אמרתי לגנרלים שלי, מדוע עלינו להילחם למען סוריה ואסד כדי להגן על האדמה של האויבת שלנו? מי שרוצה לסייע לסוריה בהגנה על הכורדים - זה מקובל עליי, בין אם זו רוסיה, סין או נפוליאון בונפרטה. אני מקווה שכולם יצליחו, אנחנו נמצאים במרחק 7,000 מיילים משם".


מוקדם יותר טראמפ תקף את הכורדים ואמר, על רקע הפרסומים בנוגע לבריחת פעילי דאעש מכלאם, כי ייתכן שהכוחות הכורדים בצפון סוריה משחררים אנשי דאעש שנשבו על מנת לגרום לכוחות האמריקאים להתערב. בעקבות התגובה הלא החלטתית של הנשיא האמריקאי, גורמים רבים בקונגרס, משתי המפלגות, תקפו אותו וקראו לו להפעיל סנקציות חריפות יותר  על טורקיה. עם זאת, הסנטור לידנזי גראהם - שהיה ממובילי הקו התקיף בעד הכורדים במפלגה הרפובליקנית התייצב לצד הנשיא ואמר כי הוא "תומך בהחלטיות" בהחלטתו של הנשיא להטיל סנקציות על טורקיה.