כוחות הצבא הסורי נפרסו בעיר מאנביג' הממוקמת בצפון המדינה, בסמוך לגבול הטורקי, כך דווח היום (שלישי) בערוץ טלוויזיה מקומי. עוד על פי הדיווחים במדינה, תושבי מאנביג' קיבלו בברכה את הגעתם של הכוחות לעיר. במקביל, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר כי המבצע בסוריה "יימשך עד להשלמת המטרה".
כזכור, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע אתמול על הטלת סנקציות נגד בכירים טורקים בעקבות המבצע הצבאי הטורקי בצפון-מזרח סוריה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי יש לאפשר לאסד להילחם בטורקיה על אדמתו. כמו כן, בהצהרה לתקשורת הוא הכריז כי "אני מוכן לחלוטין להרוס את הכלכלה הטורקית אם מנהיגי טורקיה ימשיכו ללכת בדרך המסוכנת וההרסנית שבחרו".
אתמול כוחות צבא אסד נכנסו לעיירה הכורדית תל תאמר שבצפון סוריה לאחר הסכם שהושג בין הכוחות הכורדיים לצבא סוריה, במטרה להדוף את הפלישה הטורקית לאזור. מרוסיה נמסר כי היא לא רוצה לחשוב על אפשרות שבה כוחות רוסיים ושל צבא טורקיה ייאלצו להילחם זה בזה בשטח סוריה.
כוחות אמריקאים חולפים על פני חיילי צבא סוריה


"המבצע יימשך עד השגת המטרה". ארדואן. צילום: רויטרס

תל תאמר ממוקמת על כביש ראשי שאותו כבשו שלשום הכוחות הטורקיים, כשאמש נכנס הצבא הסורי לעיר הכורדית מנביג’ שבצפון המדינה. בכיר כורדי אמר כי ההסכם עם משטר אסד מוגבל עד לפריסה של הצבא ברחבי הגבול, וכי הצדדים ידונו בנושאים פוליטיים לאחר מכן. הבכיר, ברדן ג’יה, ציין כי ההנהגה הכורדית מחפשת דרכים להגן על האזור לאחר שארה"ב “העניקה אור ירוק” להתקפה הטורקית על האזור. ואילו ארדואן, אמר כי הוא לא חושב שיצמחו בעיות בעיר הגבול כובאני בעקבות פריסת צבא אסד בצפון סוריה. עוד ציין ארדואן כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הראה “גישה חיובית” באשר למצב בגבול סוריה־טורקיה. ארדואן אמר על המבצע כי ארצו תיישם את תוכניתה ותיישב בעיר מנביג’ פליטים סורים שנמלטו לטורקיה.
ארדואן הכחיש אמש את הדיווחים שפורסמו בשעות הצהריים, שלפיהם מאות לוחמי דאעש שהיו כלואים במחנה מעצר הצליחו להימלט לאחר שהמקום הופצץ. על פי הפרסום בסוכנות הידיעות הטורקית הרשמית “אנדולו”, הוא כינה את הדברים “דיס־אינפורמציה”, וציין כי מטרת הפרסומים השקריים הללו היא “לעורר את ארה"ב ומדינות מערביות נוספות”.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון מזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי לפחות 24 אזרחים נהרגו שלשום במהלך המתקפה הטורקית על צפון סוריה. לפי המרכז, לפחות 60 אזרחים נהרגו בארבעת הימים האחרונים. עוד דווח כי 104 לוחמים כורדים נהרגו עד כה בקרבות מול צבא טורקיה.
בתוך כך, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי מוסקבה לא רוצה לחשוב על אפשרות שבה כוחות רוסיים ושל צבא טורקיה ייאלצו להילחם אחד בשני בסוריה. פסקוב ציין כי רוסיה ממשיכה לשמור על קשר רגיל עם טורקיה, והדגיש כי מוסקבה כבר הזהירה את כל הצדדים המעורבים בסכסוך בסוריה מכל פעולה שעלולה להחריף את המצב ולהזיק לתהליך הפוליטי באזור.