צבא טורקיה כבש את תל אל-אביד מידי הלוחמים הכורדים, כך עולה מדיווחים שפורסמו היום (שלישי) בתקשורת הטורקית. עוד דווח כי חגיגות נרשמו במקום, עם חזרת המפונים אל העיר. בנוסף נמסר כי הצבא הטורקי מתגבר את כוחותיו באזור. 
 
בינתיים, הכוחות הסוריה הדמוקרטיים (כס"ד), בהנהגת הכורדים, תקפו חזרה את הכוחות הטורקיים והכוחות המזוהים איתם באזור ראס אל-עין בצפון מזרח סוריה. עוד מסרו הכוחות כי הם עזבו את מנבאג' לאחר הדיווחים לפיהם הצבא הסורי נכנס לאזור. ארגון אל-מרסד הסורי לזכויות אזרח היושב בלונדון, דווח כי עשן נראה מיתמר מהאזור, וכי היה שימוש בנשק כבד משני הצדדים.
בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להתכנס מחר לדיון מיוחד בנושא ההתפתחויות האחרונות בסוריה, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. הם הסתמכו על דיפלומטים שטענו כי חמשת החברות האירופאיות - בריטניה, צרפת, גרמניה ובלגיה, ביקשו לקיים דיון בדלתיים סגורות. זו ישיבה השנייה שמתקיימת מאז התחלת המבצע הטורקי.

חיילי צבא אסד בצפון סוריה. צילום: רויטרס


כזכור, כוחות צבא אסד נכנסו אתמול לעיירה הכורדית תל תאמר שבצפון סוריה לאחר הסכם שהושג בין הכוחות הכורדיים לצבא סוריה, במטרה להדוף את הפלישה הטורקית לאזור. מרוסיה נמסר כי היא לא רוצה לחשוב על אפשרות שבה כוחות רוסיים ושל צבא טורקיה ייאלצו להילחם זה בזה בשטח סוריה. בכיר כורדי אמר כי ההסכם עם משטר אסד מוגבל עד לפריסה של הצבא ברחבי הגבול, וכי הצדדים ידונו בנושאים פוליטיים לאחר מכן. 
 
הבכיר, ברדן ג’יה, ציין כי ההנהגה הכורדית מחפשת דרכים להגן על האזור לאחר שארה"ב “העניקה אור ירוק” להתקפה הטורקית על האזור. ואילו ארדואן, אמר כי הוא לא חושב שיצמחו בעיות בעיר הגבול כובאני בעקבות פריסת צבא אסד בצפון סוריה. עוד ציין ארדואן כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הראה “גישה חיובית” באשר למצב בגבול סוריה־טורקיה. ארדואן אמר על המבצע כי ארצו תיישם את תוכניתה ותיישב בעיר מנביג’ פליטים סורים שנמלטו לטורקיה.