סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ו ביידן, הכחיש הלילה (רביעי) כי בנו האנטר פעל באופן לא ראוי במסגרת עסקיו באוקראינה. ביידן דיבר בעימות שנערך באוהיו בין המועמדים בבחירות המקדימות של הדמוקרטיים, והדגיש כי צריך להתמקד בחקירה של טראמפ ומקורביו, ולא שלו או של בנו. בנוסף אמר כי רודי ג'וליאני, עורך דינו של טראמפ שפעל מול הרשויות באוקראינה כדי לפתוח בחקירה נגדו ונגד בנו, הוכיח כי הוא, הנשיא ו"הבריונים שלו" כבר הוכיחו כי "הם משקרים".



מוקדם יותר הלילה דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס" כי רודי ג'וליאני, עורך דינו של טראמפ, אמר כי הוא לא מתכוון להתייצב בבית המשפט לצורך חקירה על ידי הדמוקרטים, כחלק מתהליך הדחתו של הנשיא. ג'וליאני טען כי החקירה "אינה לגיטימית" והוסיף כי על עבודתו באוקראינה חל חיסיון מתוקף יחסי עורך דין-לקוח.



סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס סירב לשתף מסמכים עם הוועדה המנהלת את הליך ההדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ בעקבות פרשת "אוקראינה-גייט", בטענה שלא הועברה לשם כך בקשה הולמת 



מטעמו של פנס נמסר, כי הדרישה של וועדת הדמוקרטים הייתה "רחבה מדי", אך עם זאת, הוא מוכן לשתף פעולה, "במידה והוועדה תשוב לדרך המקובלת של פיקוח מצד המחוקקים".



מוקדם יותר הערב אמרה יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי כי היא לא תקיים הצבעה בבית הנבחרים האמריקאי לאישור הפתיחה בהליך הדחה נגד טראמפ. לפני כשלושה שבועות פתחו הנציגים הדמוקרטים בהליך הדחה בכמה מוועדות הקונגרס, בהן ועדת המודיעין, אך ההצבעה הייתה אמורה לאשר את ההחלטה בשיתוף עם הנציגים הרפובליקנים.



בשבוע שעבר הורתה מחלקת המדינה האמריקאית לשגריר ארה"ב לאיחוד האירופי גורדון סונדלנד - מי שניסח, לכאורה, את הטיוטה להצהרה עבור הממשל האוקראיני בדבר התחייבות לסיוע בחקירות נגד יריביו הפוליטיים של טראמפ - לא להופיע למתן עדות בפני הקונגרס.



כזכור, סונדלנד הוזכר בתלונה של איש מודיעין בכיר נגד טראמפ, בה נטען כי הוא פעל, לצד הנציג המיוחד למשא ומתן בין ארה"ב ואוקראינה, השגריר קורט וולקר, ככזה שייעץ להנהגה האוקראינית כיצד לתמרן בכל הנוגע לדרישות שהעביר טראמפ למקבילו זלנסקי.



טראמפ התייחס לנושא זמן קצר לאחר הפרסום, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הייתי שמח לשלוח את השגריר סונדלנד, איש באמת טוב ואמריקאי נהדר, להעיר, אך למרבה הצער הוא יעיד בפני בית משפט 'קנגורו' (כזה שאין בו צדק), שבו נלקחו זכויותיהם של הרפובליקנים, ועובדות אמיתיות מוסתרות מעיניי הציבור. חשוב לציין את הציוץ של השגריר, שמעטים דיווחו עליו, בו הוא הצהיר כי 'אני מאמין שאתם טועים בנוגע לכוונותיו של הנשיא טראמפ. הנשיא תמיד היה ברור כשמש: אין טובה תחת טובה משום סוג'. זה אומר את הכל".



לפנ י10 ימים מארק זייד, עורך דינו של איש המודיעין שהגיש תלונה נגד נשיא ארה"ב, אישר לרשת ABC כי הוא מייצג אדם נוסף שהגיש תלונה שנייה. זייד אמר כי האדם השני מכיר מקרוב חלק מהטענות המפורטות בתלונה המקורית. 



התלונה המקורית נגד טראמפ טענה כי הנשיא האמריקאי דחף כוח זר לחקור את יריבו הפוליטי, ג'ו ביידן, ואת בנו האנטר, וכן כי בכיר אנונימי בבית הלבן ניסה לחסום את רשומות שיחות הטלפון של המוסד.



לפני כשבועיים חשף התובע הכללי לשעבר באוקראינה, ויקטור שוקין, כי נאמר לו להפסיק את החקירה בה מעורבת חברת הגז "בוריסמה" שבה עבד בנו של ביידן. שוקין, שלטענתו פוטר מתפקידו ב-2016 מכיוון שסירב לבקשה, אמר את הדברים בשיחה עם עורך דינו של הנשיא טראמפ, רודי ג'וליאני.