קברו של פרעה הצעיר תות ענח' אמון נחשב לאחד האתרים המזוהים ביותר עם מצרים העתיקה מאז נתגלה לפני כמאה שנה. כעת הצליחו הארכיאולוגים למצוא גם את אזור התעשייה שבו פעלו הסדנאות שבהן נוצרו האוצרות וציורי הקיר שלבסוף נמצאו במבנה הקבר המפורסם. 
 
בחפירות ההצלה שנערכו בעמק המלכים בלוקסור (מדרום לקהיר) בשנתיים האחרונות נמצאו כשלושים סדנאות מתקופת השושלת ה־18, ששלטה במצרים העתיקה במאה ה־14 לפני הספירה - תקופת שלטונם של אחנתון ובנו תות. בממצאים היו גם טבעת חרפושית ומאות חרוזים וחפצי זהב ששימשו לקשט את ארונות הקבורה המלכותיים. במקום אותרו גם סימנים לקיומו של מכל לאחסון מים להרוות את העובדים. 
 
הפועלים חיו בדיר אל־מדינה שבעמק הקופים, ממערב לעמק המלכים, והם הגיעו לסדנאות אחרי שצעדו מדי יום במסלול הררי שכלל גם מדרגות שנחצבו בסלעים. הכפר העתיק, השוכן בגדה המערבית של הנילוס, מוגדר אתר מורשת עולמית של סוכנות האו"ם אונסק"ו מאז שנת 1979. 
 

"בעבר, כל מה שמצאנו בעמק היו קברים מלכותיים. זו הפעם הראשונה שגילינו אזור ששימש את הפועלים שהרכיבו את הקברים", אמר זאהי חוואס, שר העתיקות המצרי לשעבר, המכונה "אינדיאנה ג'ונס של מצרים העתיקה", בעת שחשף את הממצאים. "זו הפעם הראשונה שאנחנו רואים את הרקע של העבודה - כיצד עמק המלכים היה חי ולא רק מקום עבור המתים. מצאנו פה דברים רבים שהכניסו לתוך הארונות, ובהם כנפיים של האל הורוס ופיסות זהב".