המחשבה שנחווה כישלון בעבודה, בקבלת תפקיד כלשהו, במירוץ וכיו"ב עשויה להיות קשה, מכאיבה ומתסכלת. כאשר אנחנו בתחרות עם אדם אחר על קבלת תפקיד שבו חשקה נפשנו, ייתכן כי נעדיף ניצחון דחוק על אותו מועמד מהפסד. למרות זאת, מחקר חדש שנערך בבית הספר לעסקים של אוניברסיטת הרווארד שבארצות הברית דווקא מגלה כי האפשרות הטובה ביותר לנו היא לאו דווקא זו שאנו חושבים עליה.
 
המחקר, שפורסם בכתב העת Nature Communications, בדק יותר מאלף מדענים בתחילת דרכם המקצועית בארה"ב. אותם מדענים זכו בדוחק או כמעט זכו במענקים חשובים. החוקרים מצאו כי בטווח הארוך, אלו מהם שכמעט זכו אך לבסוף לא קיבלו את המענקים שלהם בתחילת הדרך, יצרו בסופו של דבר עבודה בעלת השפעה רבה יותר מזו של המדענים שקיבלו את המענק. 
 
ממצאי המחקר של הרווארד קוראים תיגר על הדעה הרווחת באשר לערך היחסי של ניצחון על פני הפסד. על פי המחקר, דווקא כישלון בתחילת הדרך המקצועית שלנו עשוי לשמש בהמשך סמן להצלחה. על פי החוקרים, אחד ההסברים האפשריים לכך יכול להיות שבעוד כישלון בתחילת הדרך עשוי לנפות את מי שלא נועדו להצלחה בתחומם, היכולת לצלוח כישלון בראשית הקריירה יכולה להצביע דווקא על מאפייני אישיות העוזרים לנבא הצלחה בעתיד. זאת, כאמור, בשונה ממאפיינים של מי שחוו רק הצלחה.