ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי נשא הערב (שישי) נאום לאזרחים, בו התייחס למחאה במדינה. עד כה דיווח על עשרות פצועים והרוגים - בין היתר שני הרוגים ומספר לא ידוע של פצועים מירי חי בטריפולי, וכן מפגין שהצית עצמו למוות בבעלבכ. "אני מרגיש בכאב של הלבנונים, ואני תומך בכל הפגנה בדרכי שלום", אמר חרירי בפתח דבריו, "הרפורמה שאנחנו רוצים אין פירושה העלאת מסים, אלא שינוי החוקים הישנים. ביקשתי מידידי לבנון הבינלאומיים לסייע במימון הרפורמות - והשותפים שלנו לא הציעו פתרונות חלופיים".



לדבריו, הרפורמות מעוכבות על ידי השותפים שלנו. "אנחנו מבזבזים זמן בחיסול חשבונות עם האזרחים או עם מדינות בחו"ל", הוסיף ראש הממשלה, "רק ועדות בממשלת האחדות שלנו, אך דבר לא מתקדם". חרירי טען כי "יש אנשים בלבנון ששמחים למה שמתרחש, ואולי יש תוכנית חיצונית שרוצה לקלקל את לבנון לאחר הרגיעה בסוריה, אך זה לא שולל את הזעם האמיתי של האזרחים שהתפוצץ לאחר שלוש שנים שהמתינו בסבלנות".



הוא הוסיף: "חשוב לי לדבר היום עם האזרחים; כולם יודעים שאני הפכתי את השולחן על עצמי כדי להציל את המדינה. זה ארבע שנים אני מסתובב ממדינה למדינה כדי לפתוח את האופקים וההשקעות במדינה". לדבריו, אינו מצטער על הקמת ממשלת האחדות, אלא על כך שלא העביר את המסר לאזרחים. "אני לא מצטער שאני עשיתי את המוטל עליי כדי להציל את המדינה", הסביר. 



בהמשך נאומו נתן אל-חרירי ארכה של 72 שעות לשותפים כדי לשכנע את האזרחים והקהילה הבינלאומית בדבר קידום רפורמה כלכלית. "אני נותן לעצמי הזדמנות קצרה מאוד; או שהשותפים שלנו יחליטו כדי לשכנע אותי, את האזרחים ואת הקהילה הבינלאומית שיש רפורמה נגד השחיתות ולהצלת המדינה", אמר, "אני מעניק הזדמנות של 72 שעות - לפני שאני מחליט אחרת".
 

הנאום נישא ביומה השני של המחאה הקוראת לסיום השלטון שהוביל למשבר כלכלי המדינה. עשרות אלפי מפגינים חסמו היום צירי תנועה ושרפו צמיגים ברחבי לבנון. אזרחים מכל קצות לבנון יצאו לרחובות כשהם נושאים שלטים וקוראים להתפטרותו של ראש הממשלה, סעד אל-חרירי. המפגינים הגיעו למוקדים רבים, בהם הבירה ביירות וארמונו של הנשיא מישל עאון. במהלך העימותים נפגעו בני אדם רבים.

שר החוץ ג'ובראן באסיל איים על הלבנונים: תחליטו, עוני או רעב - והפנה אצבע מאשימה כלפי גורמי חוץ האחראים על ההפגנות. הוא הוסיף: "חלק מהמפלגות עולות על גל ההפגנות. אני בדעה שיש לקיים ישיבת ממשלה, למרות ההפגנות", זאת לאחר שהישיבה שהיתה אמורה להתקיים בשעות הצהריים בוטלה.
בתי ספר, בנקים ועסקים נסגרו לאור הסלמת המחאה, שהתפשטה כמעט לכל עיר ומחוז במדינה. עשן היתמר מעל ביירות וערים נוספות בעקבות שריפות הצמיגים. הדרך לנמל התעופה הבינלאומי בביירות נחסמה על ידי המפגינים, ובשוליה נראו עוברי אורח צועדים עם מזוודות. בכמה מוקדים אף פרצו עימותים, כשהמפיגנים הבעירו מבנים וניפצו חלונות ראווה. המחאה החלה בעקבות אישור הממשלה על הטלת מס על שיחות בווטסאפ וביישומים דומים כגון פייסבוק ופייסטיים, וזאת במסגרת המאמצים להגדלת ההכנסות עבור תקציב 2020. בעקבות זאת, בסוכנות הידיעות הלבנונית העניקו להפגנות את השם "אינתיפאדת הווטסאפ". עם זאת, לאור המחאה הגוברת נגד הצעד, משרד התקשורת הלבנוני הודיע על ביטול המס.