נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי הכוחות הכורדיים שחררו כ-750 אנשי דאעש בצפון סוריה, וכי טורקיה הצליחה ללכוד 195 מהם. ארדואן הוסיף כי אם משטרו של בשאר אסד "יעשה טעות" בצפון סוריה, טורקיה תגיב. עוד ציין הנשיא הטורקי כי ארה"ב אחראית לוודא שהכורדים יעזבו את אזור הקרבות בזמן הפסקת האש, וכי ישוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על האזור הבטוח בצפון סוריה בשבוע הבא.
בשעות הצהריים התייחס ארדואן למכתב ששיגר אליו נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בטרם יצאה אנקרה למבצע בצפון-מזרח סוריה, ואמר כי "מה שצריך להיעשות ייעשה בזמן הנכון". במכתב ביקש ממנו טראמפ "לא להיות טיפש". ארדואן הוסיף כי המבצע בסוריה יימשך "במהירות רבה יותר" אם ההסכם שנחתם עם ארה"ב, לפיו הכוחות הכורדים יעזבו את אזור הגבול עם טורקיה, לא יקוים במלואו.
מוקדם יותר היום, "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" (SDF) האשימו את טורקיה בהפגזת אזורים אזרחיים, תוך הפרת הפסקת האש שהושגה בין הצדדים, בתיווך ארה"ב, למשך חמישה ימים. דובר המיליציה, מוסטפא באלי, אמר: "למרות ההסכם להפסקת הלחימה, המתקפות האוויריות והארטילריות נמשכות במטרה לפגוע בעמדות הלוחמים וביישובים אזרחיים". 

ואולם, נשיא טורקיה הכחיש את טענות הכורדים, ואמר כי "נהיה בקשר רציף עם האמריקאים, ותהיה פגישה גם עם פוטין. יש לקוות שנגיע לשלום באזור". עם זאת, הוא הדגיש: "כוחות הביטחון שלנו לא יעזבו את האזור בשלב זה. הם יישארו כדי לראות אם ארגון הטרור עוזב את האזור או נשאר בו". בתוך כך, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי ארדואן הודיע לנשיא האמריקאי בשיחת טלפון על כוונותיו בסוריה יום לפני שיצא למבצע. 
כזכור, אמש סיכמו ארדואן וסגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, על הבנות לפיהן טורקיה תעצור את הפעולה הצבאית בצפון-מזרח סוריה ל-120 שעות. מטרת ההבנות היא לאפשר לכוחות הכורדים לסגת אל אזור בטוח ומוסכם. האזור הבטוח ייאכף בידי הצבא הטורקי, ושני הצדדים יחזקו את שיתוף הפעולה שלהם באזור.