המתיחות בגבולות: חיילים אמריקאיים חצו את הגבול לתוך עיראק מכיוון סוריה, דרך מעבר הגבול סאהלה צפונית למחוז דוחוק שבעיראק, כך דווח בסוכנות הידיעות הבינלאומית רויטרס הבוקר (שני). על פי העדויות שנאספו על ידי צלמים ואנשי עיתונות באזור, נצפו מעל 100 רכבים חמושים של הצבא האמריקאי שביצעו את החצייה, זאת כאמור, כחלק מההחלטה האמריקאית להסיג את כוחותיה מהאזור.



מקור ביטחוני מתוך המחתרות הכורדיות המשתכנות באזור סיפר לסוכנות הידיעות כי החיילים האמריקאיים חצו לתוך האזור האוטונומי למחצה השייך לכורדים בעיראק. כ-30 קרוונים והאמרים עליהם ציוד כבד, על פי הדיווח, חצו אף הם.

מזכיר ההגנה של ארצות הברית, מארק אספר אמר ביום שבת האחרון כי כל 1,000 החיילים שהוצבו באזור והיוצאים עתה מאזור צפון סוריה צפויים להמשיך פנימה לכיוון מערב עיראק, שם ימשיכו במבצעם למלחמה מקיפה נגד מיליציות המשויכות לארגון המדינה האסלמאית (דאעש), זאת במטרה "להגן על עיראק", לדבריו.

כזכור, ביום חמישי האחרון, נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, הסכים להצעתו של סגן נשיא ארצות הברית, מייקל פנס, בסבב השיחות שהתקיים בין השניים בעקבות המצב הביטחוני באזור הגבולות סוריה-עיראק. ההסכם, כאמור, אוסר על טורקיה להמשיך לתקוף מוצבים של מחתרות כורדיות באזור במשך חמישה ימים. מטרתו האסטרטגית של ארדואן, לדבריו, היא הקמת "אזור בטוח" בין טורקיה למחתרות הכורדיות אותן הוא מגדיר "טרוריסטיות".

רג'פ טאיפ ארדואן, מייק פנס. צילום: רויטרס


בתוך כך, איראן דוחה את ניסיונותיה של טורקיה להקים מוצבים צבאיים בתוך סוריה, כך נמסר על ידי דובר משרד החוץ של הרפובליקה האסלאמית, עבאס מוסאווי. עוד אמר כי "על כבודה של בת הברית האזורית של טהרן להישמר". "אנו מתנגדים ההחלטה של אנקרה להקמת בסיסים צבאיים בתוך סוריה, על הבעיות להיפטר בדרכים דיפלומטיות", הוסיף מוסאווי בראיון ששודר בטלוויזיה המקומית באיראן.