ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, ניצח בבחירות במדינה וימשיך לקדנציה שנייה בתפקידו. עם זאת, מפלגתו של טרודו, המפלגה הליברלית, איבדה מכוחה בפרלמנט ותיאלץ להקים ממשלת מיעוט.



נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בירך בציוץ בטוויטר את טרודו. "ברכות לטרודו על ניצחון נפלא וקשה. קנדה בידיים טובות. אני מצפה לעבוד איתך בשיתוף פעולה לטובת שתי המדינות", כתב.

טרודו בן ה-47 נבחר לראשות הממשלה ב-2015 והתבלט כמנהיג ליברלי ופרוגרסיבי. בין היתר הקפיד על ייצוג שוויוני לנשים בממשלה שהקים, והבטיח להיאבק במשבר האקלים ולאפשר לגליזציה של מריחואנה. עם זאת, במהלך הקדנציה ספג ביקורת על כך שהוא לא ממלא את הבטחותיו, בעיקר בנושאים הסביבתיים.



בשנה האחרונה נקשר שמו של טרודו בשתי פרשיות: פרשיית שחיתות, בה נטען כי טרודו ובכירים אחרים בממשלתו לחצו על התובעת הכללית לשעבר להימנע מהעמדה לדין של חברת בנייה גדולה במדינה, ופרשיית גזענות, בה פורסמו שלוש תמונות מעברו של טרודו בהן הוא מאופר כשחור, פרקטיקה המכונה "בלאק פייס" ומסמלת גזענות. שתי הפרשיות הובילו לנסיגה בפופולריות של טרודו ולמערכת בחירות צמודה, אך כאמור הליברלים הצליחו להשיג ניצחון דחוק ולזכת בקדנציה נוספת.