הדיפלומט קים קיי גוואן, יועצו הבכיר של שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, שיבח את היחסים 'המיוחדים' של שליט מדינתו עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כאשר אמר היום (חמישי) לאמצעי התקשורת המקומיים ששני המנהיגים "סומכים זה על זה".



קיי גוואן, לשעבר נציג צוות המשא ומתן של ממשלת קוריאה הצפונית בעניין הסכם הגרעין, אמר כי בין המנהיג לבין טראמפ יש "יחסים קרובים", והוסיף כי הוא "מקווה בכנות שנתגבר על כל המכשולים בין מדינתנו לארה"ב ושנקדם את היחסים בכיוון טוב יותר על בסיס קשר הדוק ודו צדדי". ההצהרה המפתיעה והאופטימית נאמרה למרות קריסת השיחות בין נציגי המדינות בשוודיה בתחילת החודש.



דונלד טראמפ וקים ג'ונג און. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ וקים ג'ונג און. צילום: רויטרס



הדיפלומטים הצפון קוריאנים אמרו כי ניתקו את המשא ומתן בגלל "אי רצון של ארה"ב", אך הביעו הערכה פומבית למאמציו של טראמפ, בעוד מתחה ביקורת על הסובבים אותו בטענה שהם לא גמישים מספיק. קים אמר בנאום באפריל כי ייתן לממשל טראמפ עד סוף השנה לשנות את אסטרטגיית המשא ומתן שלה.



קים קיי גוואן התייחס לטענות הללו בהצהרתו, ואמר כי "הבעיה היא שבניגוד לשיקול הדעת וכוונתו של הנשיא טראמפ, חוגים פוליטיים ומעצבי מדיניות בוושינגטון עוינים אותנו ללא סיבה ונשארו עם המנטליות של המלחמה הקרה ודעות קדומות על האידיאולוגיה שלנו. הדיפלומט הוותיק סיכם כי "יש רצון ויש דרך. בוא נראה בכמה חוכמה ארה"ב תתנהל עד סוף השנה".