"מצדיק" את גירוש המיליציות: נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן אמר אמש בראיון טלוויזיוני לרשת הטורקית TRT כי אזור צפון מזרח סוריה מתאים יותר למגוריהם של ערבים, ולא מתאים לכורדים, זאת בשל, לדבריו, "הטופוגרפיה המדברית של האזור".



"מה שחשוב הוא לכונן חיים מסודרים באזור העצום הזה (צפון-מזרח סוריה), והאנשים המתאימים לכך ביותר הם ערבים. האזורים האלה לא מתאימים לאורח חייהם של הכורדים... מכיוון שהם מדבריים", אמר ארדואן בראיון, תוך שהוא מצביע על מפה של סוריה. ב"אל-ערבייה" הסעודית מציינים כי הערות אלו של נשיא טורקיה מגיעות במטרה להצדיק את פעולותיו ההתקפיות נגד המיליציות הכורדיות באזור הגבולות מאז נטישת הכוחות האמריקאיים.



המיליציה הדמוקרטית הכורדית (SDF) האשימה אמש את טורקיה בירי לעבר שלושה כפרים כורדיים באזור צפון מזרח סוריה, זאת למרות הסכם הפסקת האש אליו התחייבה אנקרה במעמד הפגישה עם סגן נשיא ארצות הברית מייקל פנס, ועל אף הבטחותיו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישתם האחרונה שהתרחשה השבוע בסוצ'י.



רג'פ טאיפ ארדואן. צילום: רויטרס



העמדה של טורקיה כלפי המחתרות הכורדיות נותרה בעינה, היא מגדירה את פעילותה הצבאית של הכורדים כטרוריסטית, וטוענת שפעולותיה הצבאיות נעשות מתוך "הגנה עצמית". חלק ממדינות הליגה הערבית מגנות בתוקף את פעולותיו של ארדואן בסוריה, ביניהן איחוד האמירויות, בחריין, מצרים ובראשן, כמובן, ערב הסעודית.

שר החוץ של סעודיה, עאדל אל-ג'ובייר אמר בעבר כי על התקיפות הטורקיות להיפסק, משום שהן ממשיכות את סבלו של העם הסורי, ודרש כי כל הכוחות הזרים ש"פלשו" לאזור להתפנות באופן מיידי.