בעקבות חיסולו של מנהיג דאעש, אבו באכר אל בגדדי, התראיין הבוקר (ראשון) פרשן חדשות 13 צביקה יחזקאלי לאיילה חסון ב-103FM והעריך כי החיסול הוא אמנם ניצחון מורלי של האמריקאים, אך ארגון הטרור יוכל להמשיך ולפעול.

"אבו בכר אל בגדדי הוא מורה באוניברסיטת בגדד שעמד בתור אצל האמריקאים ורצה לעבוד אצלם בעוד שהם אמרו לו 'לא'. אז הוא הקים ארגון, שהיה השלוחה של אל קאעידה, שמייצגת את האסלאם הקיצוני ומתחיל בפיגועים קטנים, מכריז על מדינה איסלאמית וב-2004 מתבצעת עריפת הראש הראשונה אך רק ב-2014 הופך את כל הסניפים של אל-קאידה לדאעש".



"לאסלאם הסוני יש חלום להקים את החליפות האסלאמית ואבו בגדדי נגע בזה. לאחר מכן הכל היסטוריה. דאעש הפך לארגון טרור אימתני, האמריקאים נאבקו נגדו לאחר שערף את ראשם של אזרחים אמריקאים".

וזה תמיד מתועד בסצנה מצמררת ואכזרית של עריפת ראש מטורפת.
"זה רק בעינינו. כשישבתי עם איש דאעש ושאלתי אותו בנושא הוא דיבר על הצביעות של המערב, שהורג עשרות ומאות בני אדם בזמן שהם הורגים בודדים. סקר של אל-ג'זירה 84% תמכו בדאעש".

איפה הסתתר המנהיג?
"הוא הסתתר במקום מפתיע, במחוז אידליב שבמערב סוריה, הקרובה לגבול הטורקי. אך זה היה עניין של זמן. עכשיו נשאלת השאלה אם הארגון כולו מבוסס על האיש או על האישיו. התשובה היא שזהו לא ארגון טרור שעומד על אדם אחד. זה נכון שמדובר בניצחון מורלי של האמריקאים".

זו גם מכה אנושה לארגון והוכחה שהאצבע הארוכה תגיע לכל טרוריסט אכזרי, גם אם זה לוקח זמן. ברור שהרעיון של הארגון לא ימות יחד עם בגדאדי.
"בגדדי משאיר אחריו רשת לארגון כדי שימשיך לפעול. ככל הכוח האיראני יגדל, כך הריאקציה הסונית תמשיך בסגנון דאעש".

האיראנים באופן פרדוקסאלי אוהבים את החיסול הזה. יש כאן אויבים משותפים ושילוב אינטרסים יוצא דופן.
"שילוב אינטרסים שלא טוב לישראל. את מי ישראל תעדיף בצד השני של הגבול הסורי? את דאעש או את איראן?".

ברור שאת דאעש. הרג הוא הרג אך כשאתה יורה עם רובה מרחוק זה שונה מעריפת ראש של אדם כשאתה עומד מעליו ומתסרט את זה באכזריות.
"המזרח התיכון רואה את זה אחרת. במזרח התיכון מסתכלים על התוצאה. אסד הרג קרוב למיליון איש בזמן שדאעש הרגו במקסימום 100 אלף איש".