המידע שסייע למצוא את מיקומו של מנהיג דאעש, אבו בכר אל בגדדי, הגיע מאחת מנשותיו שנעצרה בידי ארה"ב, כך דווח הערב (ראשון) בניו יורק טיימס. חמוש במידע הזה עבד ה-CIA בשיתוף פעולה הדוק עם גורמי המודיעין העיראקים והכורדים בעיראק ובסוריה, כדי להגיע למקום הימצאו המדויק של אל בגדדי וכדי להתחיל להתחקות אחרי תנועותיו, מה שאפשר בסופו של דבר לקומנדו האמריקאי להוציא לפועל את התקיפה שהוביל לחיסולו

פקידים אמריקאיים אמרו כי החלטתו הפתאומית של טראמפ להסיג את הכוחות האמריקאים מצפון סוריה, שיבשה את התכנון של הפשיטה ואילצה את פקידי הפנטגון לתכנן מחדש את המבצע. הם שיבחו את הכורדים על כך שהמשיכו למסור מידע ל-CIA על אל בגדדי, גם לאחר החלטתו של טראמפ להשאירם להתמודד לבדם עם המתקפה הטורקית. הכורדים בסוריה ועיראק, לפי גורם רשמי, סיפקו יותר מידע לפשיטה מכל מדינה אחרת.

עוד דווח כי התכנון הראשוני של הפשיטה המורכבת החל בקיץ האחרון. חיילי יחידת "כוח הדלתא" החלו לתרגל תרחישים שונים של המשימה בה הם נדרשו להרוג או ללכוד את מנהיג דאעש בעודו בחיים, כשהם מתמודדים עם מכשולים משמעותיים. המיקום נמצא בתוך טריטוריה הנמצאת בשליטת אל-קעידה, ומדובר בשטח האווירי הנמצא בשליטת רוסיה וסוריה. הדבר הוביל לכך שהצבא ביטל את המשימה הזו לפחות פעמיים. 

כזכור, אל בגדדי חוסל הלילה בידי יחידת "כוח הדלתא" של הצבא האמריקאי בצפון סוריה, סמוך לאידליב. הדיווחים החלו לאחר ציוץ מסתורי שהעלה הנשיא דונלד טראמפ בטוויטר: "משהו גדול קרה הרגע", וכעבור מספר שעות אישרו בכירים בממשלי איראן ועיראק כי אל בגדדי אכן מת. בכיר בפנטגון מסר לאתר "ניוזוויק" כי המצודה בה שהה אל בגדדי הופצצה מהאוויר על מנת למנוע ממנה להפוך למוקד עלייה לרגל לזכרו.