ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי הודיע היום (שלישי) על התפטרותו בעקבות ההפגנות ההמוניות במדינה וחוסר היכולות של ממשלתו להעביר רפורמות. "הגעתי למבוי סתום ואלך לנשיא להגיש את התפטרותי", אמר חרירי בנאום שנשא לפני כן. הוא קרא לציבור לשמור על שלום אזרחי ולמפלגות הפוליטיות שזהו תפקידן להגם על לבנון. "תפקידים באים והולכים, אבל כבוד המדינה וביטחונה חשובים יותר", אמר. 



בעקבות הודעת ההתפטרות, החלו חגיגות ברחובות צידון. אחת הנשים אמרה כי "העם החזיק מעמד 13 ימים והצליח להפיל את הממשלה. כל הכבוד לכל המפגינים. אנחנו מקווים שהדרישות שלנו ייענו". מפגין אחר הוסיף ש"זוהי תחילת הניצחון שלנו. נמשיך בדרכנו עד להשגת כל המטרות של המפגינים".



דבריו של חרירי באים כאשר ההפגנות במדינה נכנסות לשבוע השני שלהן. תומכי הקבוצות השיעיות במדינה - חיזבאללה ועמל, נלחמו עם מפגינים שניסו להציב מחסומים בביירות, כך לדברי עדי ראייה ששוחחו עם סוכנות הידיעות. עוד הוסיפו כי הם פינו את המפגינים ואיפשרו למשטרה להתקרב.

ביום שבת דווח כי ממשלתו של אל-חרירי צפויה להתפטר בתוך 24 שעות. בערוץ "אל-חדת'" נטען כי ישנם מגעים להקמת ממשלת מעבר של 14 שרים שאינם שייכים למפלגה פוליטית מסוימת. עוד דווח כי ההחלטה התקבלה בפגישה בין נשיא לבנון מישל עאון לראש הממשלה אל-חרירי.
לפני כשבוע וחצי אל חרירי נשא נאום מיוחד בו התייחס להפגנות. גם בערב ההוא היו דיווחים לפיהם הוא צפוי להתפטר, אך אז הוא הקציב 72 שעות: "אני נותן לעצמי הזדמנות קצרה מאוד; או שהשותפים שלנו יחליטו כדי לשכנע אותי, את האזרחים ואת הקהילה הבינלאומית שיש רפורמה נגד השחיתות ולהצלת המדינה. אני מעניק הזדמנות של 72 שעות - לפני שאני מחליט אחרת". 
הוא הוסיף: "חשוב לי לדבר היום עם האזרחים; כולם יודעים שאני הפכתי את השולחן על עצמי כדי להציל את המדינה. זה ארבע שנים אני מסתובב ממדינה למדינה כדי לפתוח את האופקים וההשקעות במדינה". לדבריו, אינו מצטער על הקמת ממשלת האחדות, אלא על כך שלא העביר את המסר לאזרחים. "אני לא מצטער שאני עשיתי את המוטל עליי כדי להציל את המדינה".