ירי נ"מ בוצע היום (חמישי) בשמי לבנון לעבר כלי טיס ישראלי בלתי מאויש, אך כלי הטיס לא נפגע, כך נמסר מדובר צה"ל. התייחסות צה"ל הגיעה לאחר פרסומים בתקשורת במדינה על פגיעה במל"ט ישראלי באזור נבטייה בדרום לבנון והפלתו. סוכנות "רויטרס" מדווחת כי ארגון חיזבאללה נטל את האחריות על המעשה. "המוג'אהדון של ההתנגדות ירו לעבר מל"ט עוין בשמי דרום לבנון היום אחר הצהריים, ואילצו אותו לעזוב את המרחב האווירי הלבנוני", נמסר בהודעת הארגון.



כזכור, ישראל העבירה בימים האחרונים מסרים ברורים לארה"ב, לצרפת ולמדינות נוספות על הצורך לסלק את איום הטילים המדויקים מלבנון וכן להרחיק את ארגון חיזבאללה השיעי ממוקדי הכוח בארץ הארזים שניזונים ממשאבים אלה. משרד החוץ עומד בקשר עם הגורמים הרלוונטיים, ואף תדרך את שגריריו ברחבי העולם ביוזמה המדינית החדשה.



 
באופן חריג, צה"ל חשף לפני כחודש חלקים נרחבים מתוכנית פרויקט הטילים המדויקים המשותף לאיראן וחיזבאללה, שמטרתו חימוש ארגון הטרור השיעי בארסנל של מאות טילים מדויקים, ברדיוס פגיעה של פחות מעשרה מטרים. על פי ישראל, בתחילה ניסתה איראן להעביר לארגון הטרור טילים מוכנים, אך בעקבות פעולות הסיכול הישראליות היא שינתה את תוכנית פעולתה, והחלה בניסיון להקים מפעלי ייצור על אדמת לבנון. 
 

עם זאת, למרות מאמציה האדירים של איראן, נראה כי בשלב זה יש בידי הארגון עשרות רקטות בלבד, אף שעל פי התוכנית האיראנית בשלב זה היו אמורים להיות בידיו כמה מאות רקטות. אחת הפעולות המשמעותיות בסיכול פרויקט הטילים המדויקים בישראל הייתה השמדתו של רכיב ייצור ייחודי, מערבל, שיוחסה לישראל. המערבל נחשב לרכיב חיוני בדרך לייצור טילים מדויקים, וככל הידוע יש כיום רק ארבע מדינות בעולם המייצרות אותו. בישראל מטילים את האחריות לפעילות ייצור הטרור על ממשלת לבנון, אף שעל פי ההערכות חלקים מהמידע שנחשף היום לא היה ידוע אף לה. למרות זאת, הממשלה בביירות בחרה עד כה להתעלם ממידע בנושא שהועבר אליה, כולל פרטים על התוכנית שהועברו בעבר בנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם.