גדודי אל קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, הנפיקו הערב (שבת) הצהרה צבאית בה התייחסו להסלמה בדרום: ״גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של תנועת הג'יהאד האסלאמי, מאשרים כי האיומים של מנהיגי האויב למלחמה ברצועת עזה אינם חדשים עבור עמנו. גדודי אל-קודס מדגישים, כי ימשיכו להגן על העם כל עוד התוקפנות תימשך ולא נאפשר לישות הציונית לבסס משוואות חדשות. אויב זה לא צריך להרגיש בנוח ולחיות בשלום, כל עוד הוא מבצע פשעים נגד העם הפלסטיני וכובש את אדמתו".

בהצהרה אף נאמר כי "אנו מאשרים כי ברשותנו הכוח להתמודד עם המציאות, איננו יכולים להחזיק את עמנו תחת האיומים הציוניים החוזרים ונשנים, שאנו מתמודדים איתם ברצינות ונדאג להתמודד עם כל התוקפנות ציונית. חובת הארגון היא להגן על עמנו, ואנו מאפשרים להם למחות על המצור, חלקם נפצעים קשה וחלקם נהרגים, לכן לא נאפשר להם לעמוד לבד מול האויב ללא הגנה".

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב: "לצערי חזרנו לרוטינה המוכרת והבלתי נסבלת. שוב תושבי שער הנגב עוברים לילה ללא שינה וללא ביטחון, כשלמחרת החיים חוזרים לשגרה מתוחה ומבולבלת. אני מצפה מהדרג המדיני לפעול במיידי על מנת להחזיר את השקט והיציבות לאזור. ביסוס וחיזוק ישובי עוטף עזה זאת משימה לאומית, ביטוי לציונות בתזמננו. תושבי שער הנגב הם המתיישבים החדשים שבונים קהילות חזקות בסמוך לגבולות ישראל. מגיע לנו שקט ויציבות ארוכת טווח".
 
טום אורן-דננברג, מקיבוץ נחל עוז, אמר ל"מעריב": "עדיין בנימין נתניהו ראש הממשלה ועדיין אנחנו מתחילים את סוף השבוע בלי לדעת איך הוא יתפתח ואיך הוא יסתיים. שוב הסלמה, בפעם המי יודע כמה, ושוב ברור לכולם - שגם אם היא כבר הסתיימה וגם אם לא, ההסלמה הבאה כבר בפתח. עד שלא תהיה מדיניות, עד שלא יהיה רצון לפתור את הבעיה, לדאוג שהשקט יחזור באופן מוחלט לאזור, נמשיך לחיות מסבב לסבב".
 
זיו רחיפור, בעל העסקים פאב שדרות ופיצה ארטישוק בשדרות, אמר: "אנחנו מחזקים את ידי כוחות הביטחון וההצלה שפועלים בעת שגרה וחירום. לצערנו, המצב שלנו נהיה 'בשגרע'. מורגלים לזה שפעם בכמה זמן השקט מופר והשגרה נשברת. אנחנו עושים הכל שנמשיך בחיי התרבות והלילה, ומקווים שאזרחים מחוץ לעיר יבואו ויתמכו, בתקווה שהשקט יגיע".