מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר אמר בנאום שנשא היום (שני) כי "יש לנו ברצועה כוח צבאי שהאויב עושה לו חשבון גדול. יש לנו מאות קילומטרים של מנהרות, מאות חדרי שליטה ובקרה מעל האדמה ומתחתיה, אלפי טילי נ"ט ואלפי פצמרים". הוא טען: "אנחנו יכולים להפוך את ערי האויב לערי רפאים אם הוא יחליט לתקוף אותנו".

לדבריו, מה שלא יעבור במילים יועבר באש ובנשק. "על כל העולם לדעת שבעזה ישנם כ-70 אלף צעירים חמושים מכל הפלגים הפלסטינים, ויש לנו צעירים שמאמינים בסוגייה הפלסטינית ושישיגו את מטרת העם", הוסיף, "מצאנו שהאויב הציוני נשלט על ידי ימין קיצוני וניצל את ההזדמנות כדי לייהד את מסגד אל אקצא ולהרוס את יסודותיו מבפנים". הוא ציין כי "הממשל האמריקאי העביר את השגרירות שלו לירושלים והכריז עליה כבירת היישות הכובשת וכן היו הדלפות מעסקת המאה, שפירושה דחיקת הסוגייה הפלסטינית".

טראמפ מכריז על העברת השגרירות. צילום: רויטרס
בהמשך דבריו אמר מנהיג חמאס כי "המצור והחנק על רצועת עזה בא כדי להרוג את עזה ותושביה - ולמרות זאת השגנו הישגים בשנתיים האחרונות". סינואר טען כי "הכוחות מוכנים להפציץ את תל אביב במשך שישה חודשים שלמים, יש לנו אלפי טילים ומארבים". הוא הדגיש כי "להתנגדות הפלסטינית יש כוח שהוא גאה בו, והכיבוש מתחשב בו - למרות המצור על הרצועה". 

"הבאנו למשבר פוליטי בישראל"

סינוואר טען כי "הטילים שיוצרו ברצועה יהפו את הטנקים החזקים בעולם לברזל שרוף". הוא התייחס להתפתחויות האחרונות בשדה הפוליטי ואמר: "העמידה שלנו הביאה לעקירת ממשלת ישראל וליברמן, והבאנו למשבר שאפילו שתי מערכות בחירות לא פתרו אותו. אולי הם עוד יילכו למערכת שלישית". לדבריו, העימותים עם הכיבוש לא פסקו. "יודעים לנהל אותם בחוכמה מבלי להידרדר למלחמה", הוסיף, "השתמשנו בצעדות השיבה כמלחמת התשה נגד הכיבוש". הוא המשיך ופנה להנהגה - "תקללו את היום בו נולדתם".

מנהיג חמאס העלה על נס את איראן ש"יש לה מקום של כבוד לאחר אלוהים בבניית הכוח שלנו והעצמתו". עוד הוסיף כי "אלמלא התמיכה האיראנית בכסף, בנשק ובהעברת המומחיות להתנגדות בעזה ובפלסטין, לא היינו מגיעים למה שהגענו אליו". הוא הזכיר את האיומים שהשמיע יו"ר כחול לבן בני גנץ: "שמענו את האיומים של הנהגת הכיבוש ומצאנו שחלק מההנהגה שלהם מצטרפת לתפילת המאיימים. אנחנו ממתינים לראות אם תצליחו להרכיב ממשלה - כדי שנוכל לראות מה היא תעשה".

לדבריו, הרעב, הפציעות והמצור היו רק כדי לבנות כוח שישפיל את צבא הכיבוש. "בנינו את הכוח הזה ונמשיך לבנות אותו לא כדי להגן על הרצועה, לא כדי לשמור על עצמנו אלא כדי להשיג את החלום של העם שלנו לחופש ולשיבה", סיכם.