ארבעה אדם נהרגו ולפחות 70 בני אדם נפצעו ברעידת האדמה שהורגשה במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) בצפון מערב איראן, כך דווח בתקשורת הממלכתית במדינה. על פי המכון הגאולוגי של ארצות הברית, מקור הרעידה, שעוצמתה היתה 5.8, היה 83 ק"מ דרום מערבית לעיר ארדביל. סוכנות הידיעות האיראנית "IRNA" דיווחה כי הרעידה החזקה גרמה לאנשים רבים לברוח מבתיהם באמצע הלילה. לא נמסרו פרטים נוספים, אך ייתכן כי ממדי ההרס יתבררו בשעות הקרובות.
רעידת האדמה העוצמתית האחרונה שפקדה את המדינה הפרסית התרחשה בנובמבר 2017. אז היא פגעה בגבול עם עיראק, במחוז בשם כרמאנשאה ועוצמתה היתה 7.3. מוקד הרעש היה כ-32 קילומטרים דרום-מערבית לעיר חלאבג'ה בכורדיסטן העיראקית. רעידת האדמה הורגשה ברחבי עיראק, איראן, כמו גם איחוד האמירויות, טורקיה, וישראל. לפחות 530 בני אדם מצאו את מותם באסון הטבע ולמעלה משמונת אלפים נפצעו. כמו כן, כ-70 אלף אזרחים נותרו ללא קורת גג. המכון הססמולוגי האיראני דיווח אז על כ-50 רעשי משנה. 

אחת מניצולות הרעש הקודם, מאג'ידה אמיר, סיפרה: "אכלתי ארוחת ערב עם ילדיי, כשלפתע הבניין התחיל לרקוד באוויר, חשבתי שהתפוצצה פצצה עד שכולם סביבי החלו לצעוק 'רעידת אדמה, רעידת אדמה'". במקביל לכך, מאמצי הסיוע הבינלאומי החלו. טורקיה הודיעה כי בכוונתה להעביר 3,000 אוהלים ומחממים ועשרות אלפי מיטות ושמיכות לעיראק וכי הם נמצאים בקשר עם הרשויות באיראן למקרה שגם היא תזדקק לסיוע.