מפגינים מטעם האופוזיציה בבוליביה פשטו  הלילה (ראשון) על משרד ערוץ הטלוויזיה "בוליביה" ועל תחנת הרדיו "פטריה נואיבה" המנוהלים על ידי המדינה, ואילצו את עובדיהם לעזוב מאחר והם "משרתים את האינטרסים" של הנשיא אבו מוראלס. מחאת האופוזיציה במדינה  פרצה לפני כשישה ימים, על רקע טענות האופוזיציה לזיוף תוצאות הבחירות. במהלך ההפגנות נהרגו שלושה בני אדם, ומאות נוספים נפצעו.



הנשיא גינה את המעשה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הם אומרים שהם מגנים על הדמוקרטיה - אבל הם מתנהגים כמו בדיקטטורה". 



‏בתוך כך מסרה ממשלת מקסיקו הצהרה על המחאות בבוליביה, ואמרה כי היא "מודאגת מהמצב במדינה". בנוסף קראה הממשלה "לקיום דיאלוג בין הצדדים", והדגישה כי "דמוקרטיה היא הדרך היחידה".



כזכור, לפני כשלושה שבועות התמודד מוראלס מול הנשיא לשעבר קרלוס מסה בבחירות לנשיאות, והצפי היה שלראשונה מאז עלה לשלטון ייאלץ מוראלס להמשיך לסיבוב שני בבחירות. תחילה היה נראה כי הוא מוביל על מסה בפחות מ-10% – הרף שאליו צריך מועמד להגיע כדי לנצח כבר בסיבוב הראשון לפי חוקת בוליביה, אולם אז הפסיקה  ועדת הבחירות לעדכן בתוצאות, וכששבה לעדכן אותן כעבור מספר שעות התקרב לפתע מוראלס לפער וחצה אותו. הוא הוכרז באופן רשמי כמנצח בבחירות, עם פער של 10.57% לטובתו.



לאחר מכן עלו טענות בקרב חברי האופוזיציה לפיהן התוצאות זויפו והמונים יצאו להפגין ברחובות כאות מחאה. במהלך המהומות כאמור, נהרגו שלושה בני אדם ומאות נפצעו. אתמול החלו יחידות משטרה להשתתף במחאה במספר ערים במדינה. השוטרים צעדו ברחובות במדים, והמפגינים הריעו להם.