בלי שיגידו זאת בפומבי, בחמאס מרגישים שהרבה יותר קל להתמודד עם אנשי הג'יהאד האסלאמי, מאחר ובהאא אבו אלעטא, הבכיר שחוסל היום (שלישי) בסיכול ממוקד של צה"ל, היווה עבורם אתגר לא פשוט, ובמיוחד עבור מזכ"ל הארגון זיאד נחאלה, שלפי דיווחים אחדים נאמר, כי הוא הפר את הוראותיו לא פעם.



אבו אלעטא, המכונה חאג' סלים, התנגד לכל הסכם בין חמאס לבין ישראל, כולל הכנסת כסף קטארי למשפחות הנזקקות, כאשר היו מספר פעמים שהוא ניסה לטרפד את העברת הכספים בדרכים שונות. האזור הצפוני עליו שלט הבכיר שחוסל, היה לא פשוט להתמודדות עבור כוחות הביטחון, בעיקר במסגרת צעדות השיבה השבועיות, שמתרחשות בכל יום שישי אחר הצהריים. הוא ואנשיו דגלו בהמשך ההתנגדות, ללא שום הנחות לישראל, על מנת לבדל ביניהם לבין ארגון חמאס.



בעקבות מחלוקות חוזרות ונשנות בין הארגונים, החמאס והג'יהאד האסלאמי הוציאו בפברואר הודעה משותפת, בשולי ביקורו של ראש המודיעין המצרי, אתו ערכו ישיבות ממושכות, בה הסכימו שני הצדדים כי יחזקו את היחסים ביניהם, ובירכו את העם הפלסטיני על המשך הדבקות שלו בהתנגדות והמאבק המזוין נגד ה"כיבוש", ועל המחיר שמשלם כדי להשיג את המטרה המשותפת.



הרקע להודעה, היה חשיפת האתר הפלסטיני אל-חדת', כי כוח הריסון, השייך לארגון חמאס, מנע בסוף ינואר השנה מפלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, לבצע פיגוע נגד ג'יפ צבאי ישראלי בגבול המזרחי של רצועת עזה. בדיווח נטען, כי היה ריב בין שני הצדדים לאחר שחמאס טען כי הפגיעה בג'יפ אינה נכללה בהסכם שנקבע ביניהם.



חמאס הודיע כי לא יקבלו עוד מדיניות של סיכול ממוקד. המסרים שהועברו למתווכים, בהם המצרים, הם שהארגון אינו מעוניין בהסלמה. אולם, ראשי הג'יהאד סגרו את הטלפונים בפני המצרים והמתווכים האזוריים, ואמרו שאינם מעוניינים לשמוע מהם. זהו חלק מהמאבק על השליטה ברצועת עזה.



דובר הג'יהאד האסלאמי, מוסעב ברים, אמר כי "אין מקום לתיווכים ערביים או בינלאומיים. אנחנו בפני מערכה כוללת - שאינה של פלג אחד בלבד". בכיר אחר בארגטו, חאדר עדנאן, כינה את אבו אלעטא "איש התנגדות אלוהי", והוסיף כי "על ישראל לזכור מה קרה לה אחרי ההתנקשות במלטה במנהיג הג'יהאד פתחי א-שקאקי. הכיבוש ממשיך לשלם מחיר יקר עד עצם היום הזה".