הסנאטורית ג'נין אנז, שהייתה עד כה סגנית הסנאט בבוליביה הושבעה במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) כנשיאה הזמנית של המדינה, והתקבלה בתשואות רמות. הנשיאה הטרייה התחייבה לקיים בחירות מוקדמות על מנת לפתור את המשבר הפוליטי שנוצר לאחר התפטרותו של הנשיא הקודם אבו מוראלס לאחר 13 שנות שלטון. הוא שנמלט למקסיקו וקיבל שם מקלט מדיני.
בשל ההתרחשויות האחרונות בבוליביה, מחלקת המדינה האמריקאית הורתה למשפחותיהם של דיפלומטים ובכירי ממשל המוצבים בשטחה לעזוב. גורמים ציינו כי הם רואים את התפטרותו כ"צעד חיובי שמטרתו להרגיע את הרוחות בבולביה". עוד נמסר כי "מקסיקו הודיעה לארצות הברית על כוונתה להציע למוראלס מקלט מדיני, והצענו להם סיוע לוגיסטי בנושא". 
כזכור, נשיא בוליביה הכריז ביום ראשון על התפטרותו, בעקבות טענות על זיוף התוצאות בבחירות. לפני כן, קרא לואיס פרננדו קמאצ'ו, מנהיגה המרכזי של המחאה בבוליביה לנשיא להתפטר מתפקידו, זאת לאחר שארגון מדינות אמריקה לא הצליח לאמת את ניצחונו בבחירות שהתקיימו לפני כשלושה שבועות ולאחר קריאותיו של מוראלס לקיומן של בחירות חוזרות. בנוסף קראו לו כוחות הצבא במדינה לפרוש מתפקידו.

לפני כשלושה שבועות התמודד מוראלס, המכהן כנשיא בוליביה מאז 2006, מול הנשיא לשעבר קרלוס מסה בבחירות לנשיאות, והצפי היה שלראשונה מאז עלה לשלטון ייאלץ מוראלס להמשיך לסיבוב שני בבחירות. תחילה היה נראה כי הוא מוביל על מסה בפחות מ-10% – הרף שאליו צריך מועמד להגיע כדי לנצח כבר בסיבוב הראשון לפי חוקת בוליביה, אולם אז הפסיקה ועדת הבחירות לעדכן בתוצאות, וכששבה לעדכן אותן כעבור מספר שעות התקרב לפתע מוראלס לפער וחצה אותו.
הוא הוכרז באופן רשמי כמנצח בבחירות, עם פער של 10.57% לטובתו. בעקבות כך פרצה מחאה במדינה, במהלכה העלתה האופוזיציה טענות לזיוף תוצאות הבחירות. במהלך ההפגנות נהרגו שלושה בני אדם, ומאות נוספים נפצעו.