המנהיג העליון של איראן, אייתולה עלי חמינאי, נאם הבוקר (שישי) בכנס אסלאמי בטהרן ואמר כי "איראן אינה קוראת להשמדת העם היהודי, אלא רק לחיסולה של מדינת ישראל בקיומה הנוכחי". חמינאי הוסיף כי "המטרה היא שכל תושבי פלסטין-יהודים, מוסלמים ונוצרים, יבחרו את השלטון שלהם".



הדברים האלה מתכתבים עם נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שהכריז בתחילת השבוע על קיום בחירות רשמיות ברשות, לתפקיד הנשיא ולפרלמנט, בתנאי שיערכו גם ברצועת עזה ובמזרח ירושלים.



מדובר בהבהרה משמעותית של חמינאי, שכן החל מעלייתם של משמרות המהפכה לשלטון ב-1979, מעצמת המפרץ הפרסי נמצאת בסכסוך הולך וגובר עם ישראל ורבים מתוך אוכלוסייתה היהודית של המדינה, שהייתה בעבר מפוארת וגדולה, עברו למקומות אחרים.



ב-2010 חלה תפנית מפתיעה ביחס של שלטונות איראן לעם היהודי, כאשר הנשיא, מחמוד אחמדיניג'אד, נפגש עם נציגי נטורי קרתא, הזרם החרדי קיצוני שמשתכן בעיקר בשכונת מאה שערים. בפגישה הזו הייתה מעין התרסה לממשל בישראל, כיוון שהזרם מזוהה עם עמדות אנטי ציוניות.



כזכור, הרפובליקה האסלאמית ממשיכה להגביר את ההתחמשות הגרעינית שלה וגרמה לסערה עולמית השבוע כאשר חרגה מהסכם הגרעין שנתחם ב-2015, למורת רוחם של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, כאשר היא הכריזה על תחילת העשרת האורניום בכור הגרעיני התת-קרקעי בפורדו.