המנהיג העליון של איראן, אייתולה עלי חמינאי, התייחס הבוקר (ראשון) לראשונה להפגנות המחאה המתרחשות במדינה בימים האחרונים כנגד עליית מחירי הבנזין. חמינאי טען כי המחאה לובתה בידי גורמי אופוזיציה איראניים בשיתוף גורמים זרים המעוניינים להתערב בנעשה במדינה, והכריז כי לא יהיה כל שינוי במחירים.



"רוב האנשים לא מוטרדים מההחלטה, המרד נעשה על ידי חוליגנים ולא על ידי העם שלנו", אמר חמינאי, והוסיף: "האופוזיציה ואויביה של איראן תמיד תמכו במרד פנימי והם ימשיכו לעשות זאת".


כאמור, בימים האחרונים מוחה הציבור האיראני כנגד ההחלטה להעלות את מחירי הבנזין מ-10,000 ל-15,000 ריאלים (כ-0.13 דולר) לליטר. אנשי אופוזיציה טענו אתמול כי שלטונות איראן ניתקו את החיבור לאינטרנט במדינה. על פי כמה דיווחים, חמישה מפגינים נהרגו מירי כוחות הביטחון. במהלך המחאות בסוף השבוע האחרון, שבהן השתתפו אלפים, הציתו מפגינים תחנת משטרה בעיר כאראג' צפונית־מערבית לבירה טהרן, ואחרים עצרו נהגים בכבישים ודרשו מהם להשבית את כלי הרכב, במטרה לשתק את התנועה. נהגים רבים נענו לבקשה וכבישים מרכזיים נחסמו, בהם הרחוב המרכזי בטהרן.



ערוץ הטלוויזיה האיראני דיווח על כמה פצועים בקרב המפגינים וכוחות הביטחון בעימותים בין הצדדים בערים שונות באיראן. בתוך כך, אנשי אופוזיציה במדינה דיווחו כי מספר ההרוגים עלה לחמישה, לאחר שמפגין נורה למוות על ידי כוחות הביטחון בעיר סירג'אן, נוסף לארבעה מפגינים שנהרגו בעיר אל־מחמרה בדרום מחוז אהואז, בהם ילד. עוד 13 אנשים נפצעו.



ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל־ערבייה" דיווח כי מפגינים הציתו גם את תמונתו של המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית עלי חמינאי בעיר אסלאם שאהר, המרוחקת 12 ק"מ מהבירה. נוסף לכך, הציתו מפגינים גם שתי תחנות דלק בעיר אסלאם שאהר ומחסום משטרתי בעיר איספהאן. בעיר ריבאט כרים, מדרום לטהרן, הציתו המפגינים בנק.
 
כדי להרגיע את הרוחות הודיעו הרשויות כי ההכנסות מהתייקרות הדלק ינוצלו לסבסוד מוצרי מזון למשפחות נזקקות, אך כאמור הציבור המשיך להפגין ברחובות. זאת ועוד, בעקבות המהומות הקשות, שלטונות עיראק הודיעו על סגירת מעבר הגבול בין שתי המדינות בדרום־מזרח המדינה.