יו"ר בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, ננסי פלוסי, אמרה הלילה (ראשון) כי אם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ירצה, הוא יוכל להעיד בשימועים הציבוריים בקונגרס, במסגרת הליך ההדחה שנפתח נגדו. פלוסי הזמינה את טראמפ לענות על שאלות בכתב אם ירצה. "אם יש לו מידע מזכה, מאשים, או ראוי לנזיפה, אז אנו מצפים לשמוע אותו", אמרה.



דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס





כזכור, בסוף חודש ספטמבר האחרון 160 צירים דמוקרטים, יותר משני שליש מהדמוקרטים בבית הנבחרים, תמכו ברעיון החלת תהליך ההדחה נגד טראמפ בסוף החודש שעבר. גורמים דמוקרטים המעורים בנושא מסרו לרשת ABC כי אחת האפשרויות שנבחנת היא הקמת ועדה נבחרת שתטפל בהדחה ובחקירה פוטנציאלית בנושא.
 
המספר ההולך והגדל של הדמוקרטים התומכים בקידום הליך ההדחה קשור, כך מעריכים בארצות הברית, לפרסומים האחרונים על השיחות בין טראמפ למקבילו האוקראיני, ולדימיר זלנסקי, במהלכן ביקש הראשון שאוקראינה תפתח בחקירה נגד סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, ובנו, בטענה שהמועמד הדמוקרטי לנשיאות סייע לבנו להימנע מחקירה של חברת גז אוקראינית, בה היה מעורב. לדברי פלוסי: "טראמפ בגד ביושרה של החוקה האמריקאית, הנשיא חייב לשאת באחריות למעשיו. אף אדם אינו מעל לחוק".