הפרשן לענייני ערבים, צביקה יחזקאלי, התראיין היום (שני) ל-103FM והתייחס גם לירי של חמאס לעבר באר שבע במהלך השבת האחרונה, וגם למצב באיראן כאשר המונים מפגינים נגד המשטר, בעקבות המצב הכלכלי הקשה. 

קודם כל אני תוהה מה היה בירי ביום שבת על באר שבע?
"ברגע שישראל נעצרה זה היה זמן של חמאס לחגוג. אחרי כל הזעם שיש ברצועה, רצו לתת לישראל סטירה וגם שהיא לא תגיב. יש לך אחלה פרטנר בקטע הזה. ישראל אמרה שהיא לא חוזרת למדיניות החיסולים וחמאס נכנס לחישוב הפוליטי והצליח להחזיר את הכבוד האבוד בשני טילים ששיגרו לעבר ישראל. מבחינתם ישראל ויתרה על תגובה אחרי ירי לבאר שבע. הם רואים את זה כהרתעה. אני אגב חושב שישראל עצרה את הפעולה מוקדם מדי".

רק לפני שבועיים כולם הספידו את המדיניות של טראמפ, פתאום ראינו הפגנות קשות מאוד שם. הלחצים עובדים באיראן
"אני גם הייתי מאלו שהספידו את התיאוריה של טראמפ כי הוא עשה הרבה טעויות. רוחאני אמר שטראמפ התקשר אליו שמונה פעמים והוא סירב לקבל את השיחה. הסנקציות זה לא טראמפ, זה הנשק הכי יעיל שישראל עודדה אותו אליו. כששאלו אותי אם ההפגנה היא סכנה לשלטון עניתי שזו סכנה בעיקר למפגינים. הבוקר אחרי שראיתי את המפה של מוקדי ההפגנות אני יכול לומר שזה לא רק חוצה מגזרים, יש כבר 40 הרוגים, ירי ממסוקים ואינטרנט חסום. זה מתחיל להזכיר את המחאות ב-2009. זה מעניין. אם העולם ימשיך לייבש את השלטון הזה - יגיעו איתם להסכם. הפתרון לכל התוקפנות האיראנית היא הפלת המשטר".

יש אפשרות אלימה באמצעות מלחמה ויש יצירת לחץ כלכלי. כשאנשים מפגינים זה לוחץ על המשטר. היינו מצפים שדבר דומה יקרה בעזה.
"יש משהו משותף לחמאס ולמשטר האיראני. שניהם עלו לשלטון במהפכות אלימות והם מאובטחים בדיוק לימים האלה. במהומות 2009 עשרת אלפים נהרגו ועשרות אלפים נפצעו. המשטרים מוכנים לרגע הזה. הבעיה של המערב ושלנו שאנחנו מעודדים אותם והם נראים כמשת"פים".

טראמפ נבחר על בסיס 'אמריקה ראשונה' מצד שני הוא מרגיש חייב לביבי ולא החליט בנושא. איפה שאמריקה יוצאת רוסיה נכנסת. כשהיא לא נמצאת במשחק היא משלמת מחיר.
"והיא אכן משלמת את המחיר במזרח התיכון. תראו מה קרה בסוריה. בתחילת המרד האמריקאים התעקשו כן לאמן ולא לחמש את כוחות האופוזיציה הסורית ברצועת הביטחון עם תורכיה. או שאתה הולך עד הסוף או שאתה נסוג. אף אחד לא ירים את הכפפה לאיראנים".

בתוך כך, איראן ממשיכה להפר את הסכם הגרעין. דוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שהוגש למדינות החברות, והושג על ידי רויטרס, קובע כי טהרן מחזיקה בכמות מים כבדים העולה על זו המותרת על פי ההסכם שנחתם ב-2015. 
ב-16 בנובמבר איראן הודיעה לסוכנות כי מאגר המים הכבדים שברשותה עבר את 130 הטונות שנקבעו בהסכם", כתבה סבא"א בדוח. יום לאחר מכן אישרה הסוכנות כי מפעל המים הכבדים אכן פועל וכי הכמות הנמצאת בידי משטר האייתוללות עומדת על 131.5 טונות.