ארגנטינה עשויה לבטל את ההכרזה על חיזבאללה כארגון טרור, כך אמר הנשיא הנבחר, אלברטו פרננדז, לשגרירת ישראל בבואנוס איירס, גלית רונן, בפגישה שנערכה בשבוע שעבר. ההכרזה התקבלה על ידי הנשיא היוצא, מאוריסיו מאקרי. 

השגרירה רונן אמרה לאחר בפגישה כי היא והנשיא הנבחר שוחחו על מגוון נושאים. "כמו שאתם יכולים להבין, עבורנו הצורך בצדק בכל הקשור למתקפות על שגרירות ישראל בבואנוס איירס ובניין הקהילה היהודית בעיר הוא מאוד חשוב". לדבריה, גם הנושא של הוצאת חיזבאללה מרשימת ארגוני הטרור עלה בשיחה. 

הדברים של פרננדז עוררו חשש רב במשרד החוץ בירושלים. על פי אתר אינפוביי, שגריר ארגנטינה בישראל, מראינו קוצ'ינו, העביר מסרים בנושא לארצו. לדבריו, הרשויות בירושלים מאוד מודאגות מהאעיון הזה. לכך צריך להוסיך כי סגניתו המיועדת של פרננדס היא הנשיאה לשעבר כרסיטינה קירשנר, שבימיה בשלטון קידמה הסכם עם איראן שנחקה את משטר האייתוללות מאחריות לפיגוע בבניין הקהילה היהודית. 

על פי הדיווח בארגנטינה, הסיבה שבגינה פרננדז שוקל להוציא את חיזבאללה מרשימת ארגוני הטרור, היא שהוא גם גוף פוליטי עם נציגות בפרלמנט הלבנוני. מקורבים לנשיא הנבחר אמרו כי בכל מקרה הנשא נמצא בבדיקה והוא אינו בעדיפות גבוהה בסדר היום שלו. 

היבט נוסף של הנושא הוא שהחלטה לסגת מההצהרה של מאקרי, היא פגיעה אפשרית ביחסים עם ארצות הברית. ממשלו של הנשיא דונלד טראמפפ קידם מאוד את ההכרה בחיזבאללה כארגון טרור, כולל נסיעה של מזכיר המדינה מייק פומפאו לדרום אמריקה על מנת שמדינות האזור יעשו זאת.