סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, ערך היום (שבת) ביקור פתע בעיראק, כאשר הוא נפגש עם נשיא האוטונומיה של כורדיסטאן העיראקית, נצ'ירוואן ברזאני, במטרה להרגיע את היחסים איתם, לאחר החלטתו של הנשיא, דונלד טראמפ, לסגת מהשטח הכורדי בצפון סוריה.השניים נפגשו בשדה התעופה בארביל, בירת המחוז הכורדי, כאשר סגן הנשיא אמר כי חשוב לו "לחזק את הקשר בין ארה"ב לעם הכורדים ולהעביר מסר של תמיכה ושותפות בין הצדדים".



כזכור, בחודש שעבר פתחה טורקיה במתקפה באזור הכורדי בצפון-מזרח סוריה, לאחר החלטתו הפתאומית של טראמפ למשוך את כוחות הצבא האמריקאי מהאזור.



המבצע החל ב-9 באוקטובר, כאשר חיל האוויר הטורקי פתח במתקפת הפצצות חסרת תקדים על עיירות הגבול עם סוריה. רבים מהאזרחים הכורדים באזור מחו והביעו אכזבה עמוקה מנסיגתו של הצבא האמריקאי, כאשר רבים מהם אף החשיבו זאת כבגידה בעקבות הפתאומיות בה התרחש המהלך והיחסים החמים שהיו ביניהם לבין הממשל בוושינגטון



עם נחיתתו בבסיס צבאי צפונית לבגדד, הוא שוחח בטלפון עם ראש ממשלת עיראק, עאדיל עבד אל-מהדי, בעיקר כדי להתעדכן במצב בעקבות גל המחאות שהתפשט במדינה. "דיברנו על התלהטות המחאות שחלה בשבועות האחרונים כאן בעיראק", אמר פנס לעיתונאים, "הוא הבטיח לי שהם פועלים למניעת אלימות ודיכוי מהסוג שאנחנו רואים שמתרחש כעת באיראן". הוא הוסיף כי המנהיג העיראקי התחייב כי "הם יפעלו להגן ולכבד מפגינים שלווים כחלק מהתהליך הדמוקרטי שמתחולל במדינה".