מנהיג חמאס ברצועת עזה איסמעיל הנייה אמר בשיחה עם עיתונאים ברפיח כי "ההחלטה על כתב אישום נגד נתניהו מעלה את המורל של העם הפלסטיני". לדבריו, פירוש כתב האישום היא התנגדות, גם אזרחית וגם חמושה. "מדובר בסימן של חוסן עצום של הפלסטינים", אמר.

כזכור, ביום חמישי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע כי החליט על הגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בתיק 4,000 יואשם נתניהו בשוחד, בעוד שבתיקים 1,000 ו-2,000 יואשם רה"מ במרמה והפרת אמונים. 
בפתח דבריו בהצהרה לתקשורת אמר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי "היום הזה הוא קשה ועצוב, הודעתי לבאי כוחו של רה"מ נתניהו, על החלטתי להעמידו לדין בכתב אישום הכולל שלושה אישומים", והוסיף כי "רה"מ נתניהו הוא אדם עתיר זכויות, זכיתי לעבוד עמו. את ההחלטה על הגשת כתב האישום קיבלתי בלב כבד אך שלם, מתוך מחויבות עמוקה לשלטון החוק ולאזרחי ישראל".
בהמשך דבריו, אמר מנדלבליט כי "האישום הראשון מבוסס על תיק 4000, בה החלטתי להעמיד את רה"מ לדין בגין שוחד בעקבות מערכת יחסים של תן וקח עם יו"ר בזק מר אלוביץ'. מר אלוביץ' קיבל מאות בקשות ודרישות לסיקור חיובי באתר וואלה ונענה להן, הוא לחץ על מנכ"ל האתר ובקשותיו נשאו פרי. ראש הממשלה קיבל החלטות שהיטיבו עם מר אלוביץ'"

לגבי תיק 2000, בו מואשם גם הבעלים והמו"ל של ידיעות אחרונות, נוני מוזס, בהצעת והבטחת שוחד, אמר היועץ המשפטי לממשלה כי "החלטתי להאשים את נתניהו במרמה והפרת אמונים לאחר שקיים שיח מושחת עם נוני מוזס,  שהציע שישנה את סיקור רה"מ בידיעות עד סיבוב הספינה, בתמורה לכך שרה"מ יפעיל את כוחו לחקיקת חוק שיגביל את ישראל היום. רה"מ לא קיבל את ההצעה ולכן לא העמדתי אותו לדין על שוחד, אך נתן למוזס רושם כי הצעת שוחד לרה"מ היא דבר מקובל. החלטתי להעמיד לדין את מציע השוחד מר מוזס"
בנוגע לתיק 1000, בו גם החליט מנדלבליט להעמיד את ראש הממשלה לדין באשמת מרמה והפרת אמונים, אמר כי "במשך שנים קיבלו רה"מ ואשתו במסגרת קו אספק שוטף ממילצ'ן ופאקר. במקביל פעל רה"מ לקידום אינטרסים כלכליים משמעותיים של מר מילצ'ן. ההחלטה התקבלה אך ורק משיקולים ראייתיים, שום שיקול אחר לא השפיע עלי. זה המקום להתייחס לביטויים שנשמעו לאחרונה כלפי מערכת החוק, שאין להם מקום בשיח הציבורי. אני קורא למנהיגי המדינה: יש להתנער מהשיח המתלהם נגד מערכת אכיפת החוק. יש מקום לביקורת אך בשיח ענייני ומכבד. איננו חפים מטעויות וחסינים מביקורת".