המילארדר מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, הודיע היום (ראשון) כי יתמודד במירוץ לנשיאות שיחלו עוד כחודשיים מטעם המפלגה הדמוקרטית. מהלך זה, הוא פנייה חדה בהשוואה לדברים שאמר בחודש מארס כאשר הצהיר כי הוא אינו מתכוון לרוץ בבחירות לנשיאות ב-2020.



ראש עיריית ני יורק לשעבר הסביר כי "אני אתמודד בכדי להביס את דונלד טראמפ ולבנות מחדש את אמריקה. איננו יכולים להרשות לעצמנו ארבע שנים נוספות של פעולותיו הפזיזות והבלתי מוסריות של טראמפ".במהלך הקמפיין שלו, כותב בלומברג את המשפט "פותר בעיות- ולא מדבר".



מקורבים לבלומברג סיפרו ל-cnn כי אחת הסיבות לשינוי עמדתו בנושא היא דעיכתו בסקרים של ג'ון ביידן ומאבקו לגיוס כספים לקמפיין הבחירות שלו. בלומברג הוא לא האחרון שדיווח כי ירוץ לנשיאות בבחירות הבאות. דאבל פטריק, מושל מסצ'וסטס ה-71 לשעבר, מתכוון לרוץ לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית.



על פי נתוני חברת "קנטר מדיה", הקמפיין של המילארדר יעלה בשבועיים הבאים ברשתות הטלוויזיה והוא יעלה לא פחות מ-37 מליון דולר. ההשקעה המאסיבית בקמפיין הבחירות של בלומברג, תהיה בשבוע הבא, והיא תכלול סכום גבוה הרבה יותר ממה שהשקיעה המפלגה הדמוקרטית כולה בקמפיינים עד כה, למעט איש העסקים טום שטייר, ששידורי הקמפיין שלו עלו כמעט 63 מיליון דולר רק ממודעות בטלוויזיה.