צעדי הענישה כלפי הנסיך אנדרו נמשכים: המלכה אליזבת השנייה ביטלה את המסיבה ליום הולדתו ה־60 של בנה, אחרי שהדוכס מיורק נאלץ לוותר על פעילותו הציבורית בעקבות הראיון השערורייתי על קשריו עם הפדופיל ג'פרי אפשטיין.

ה"סאנדיי טיימס" דיווח אתמול שמלכת בריטניה החליטה לקיים ארוחה משפחתית מצומצמת לכבוד יום הולדתו של בנה השלישי בפברואר הקרוב, וזאת במקום החגיגה שתוכננה לכבוד הנסיך בשיתוף עשרות ארגוני הצדקה שלהם הוא נותן חסות.

הפרסום הגיע ימים ספורים אחרי שהדוכס הודיע כי הוא פורש מפעילות ציבורית ועוזב את ארגוני הצדקה בשל הביקורת השלילית שעורר הראיון שהעניק ל־BBC ובו נמנע מלהביע אמפתיה כלפי קורבנותיו של אפשטיין. יותר מעשרים ארגוני צדקה ניתקו את קשריהם עם הדוכס מיורק, שצפוי להתפטר מ־160 נוספות במהלך הימים הקרובים. עדיין לא ברור אם בנותיו, הנסיכות ביאטריס ויוג'יני, יקבלו אחריות על חלק מהן בהתאם לבקשתו.

מקורביו של הנסיך ציינו כי הוא מוכן לשתף פעולה עם הבולשת האמריקאית בחקירת פשעיו הקשים של אפשטיין, שהתאבד בכלא בקיץ האחרון. במשרד המשפטים האמריקאי החלו בהכנות לקראת הראיון בלונדון, והביעו תקווה כי הוא יעניק "תובנות פנימיות" לנוכח קשריו הקרובים של הדוכס עם איש העסקים הפדופיל.

עוד ציינו מקורביו כי הנסיך מקווה ששיתוף הפעולה בחקירה יאפשר לו להתחיל לשקם את מעמדו ואף לשוב לפעילות במסגרת בית המלוכה. אולם, מהפרסומים בבריטניה עולה כי הסיכוי לכך קלוש בשל התנגדות עיקשת מצד הבאים בתור לכס המלוכה - הנסיך צ'רלס ובנו, הנסיך וויליאם. גורמים בארמון סיפרו כי יורש העצר פועל לסלק את אחיו הצעיר לצמיתות, בעוד שהנסיך וויליאם גם מילא תפקיד מפתח בשיחות עם אביו ועם המלכה שהובילו לנקיטת הצעדים נגד אנדרו. "וויליאם הפך למעורב יותר בהחלטות לגבי מוסד המלוכה והוא לא מעריץ גדול של הדוד שלו", אמר אחד הגורמים.