הדיון בעניינה של נעמה יששכר, הכלואה ברוסיה בגין אחזקת סמים, ייערך ב-12 בדצמבר, כך הודיעו היום (שני) עורכי דינה של נעמה, לאמה, יפה. כזכור, נעמה נכלאה לפני שבעה חודשים לאחר שנמצאה בתיקה כמות קטנה של סם בהמתינה לטיסת מעבר לישראל בשדה התעופה. בית המשפט המקומי גזר עליה 7.5 שנות מאסר. אמש יפה ביקרה את נעמה בבית הכלא ולראשונה התאפשר לבת דודתה וחברתה הקרובה מיטל לזר לבקר אותה יחד עם אמה. מיטל נמצאת כרגע בדרכה לישראל.



אתמול פורסם כי בשבוע שעבר העבירה האם מכתב לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בו מבקשת ממנו להעניק לבתה חנינה. את המסר לפוטין העבירה יששכר באמצעות הפטריארך היווני תיאופילוס השלישי, במהלך פגישתו עמו בשבוע שעבר. במכתבה כתבה אמה של נעמה: "אני, יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר שנמצאת בבית הכלא זה שבעה חודשים, מבקשת בכאב הלב האימהי לחון את בתי ולהחזירה למשפחתה. בתקווה, יפה יששכר". לפי החוקה הרוסית לא דרוש שום הליך משפטי מיוחד למתן חנינה, והדבר תלוי ברצונו הטוב של הנשיא פוטין.



לפני שבוע וחצי אמרו למעריב עורכי הדין של נעמה, ואדים קליובגנט ולרי זינצ'נקו כי "הם עובדים על הגשת הערעור על גזר הדין של בית המשפט", אך לדבריהם נתקלו עד כה במכשולים בירוקרטיים רבים בדרך. הם טענו כי "מצבה הפיזי והנפשי טוב והיא עומדת בתנאים בבית הסוהר הרוסי שהיא נמצאת בו".



עוד טענו הפרקליטים כי "חרף הדיווחים האחרונים בתקשורת הרוסית, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא דחה ולא פסל את אפשרות החנינה ליששכר". הם נקבו בשני תאריכים אפשריים - הביקור המתוכנן של פוטין בישראל, שצפוי להתקיים בסוף חודש ינואר בשנה הבאה והחגיגות לציון 75 שנה של ניצחון על גרמניה הנאצית, במאי 2020, אליהן הוזמן גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.



כזכור, העונש שהוטל על נעמה היה חמור במיוחד כדי להשפיע על ישראל לשחרר את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, ולא להסגירו לארצות הברית, בסופו של דבר החליט שר המשפטים אמיר אוחנה להסגירו לארצות הברית, למורת רוחה של מוסקבה.