לפחות 30 אזרחים עיראקים נהרגו היום (חמישי) על ידי כוחות הביטחון במדינה, כאשר 25 מהם נהרגו מירי של חיילים, לאחר שחסמו מעבר לגשר בעיר נסיריה בדרום המדינה. ארבעה נוספים נהרגו בבירה בגדד, גם כן מאש של כוחות הביטחון במדינה, סמוך לנהר החידקל.



המתיחות בין המפגינים לכוחות הביטחון העיראקים הגיעה לשיאה אתמול בלילה, כאשר מפגינים פרצו לקונסוליה האיראנית בעיר נג'ף, שדרומית לבגדד, והציתו את הבניין. מפגין שהיה עד לשריפת הקונסוליה אמר כי "השוטרים התחילו לירות עלינו כאילו אנו שורפים את עיראק כולה". מפגין אחר תיאר את האירוע כ"מעשה אמיץ ותגובה מצד העם העיראקי". והוסיף: "אנחנו לא רוצים את האיראנים אבל אני בטוח שהם ינקמו בנו".



צילום: רויטרס



המחאות במדינה, שהחלו בתחילת חודש אוקטובר, הושפעו מגל ההפגנות שמתרחשות כבר כמה חודשים במדינה השכנה, איראן, כאשר התושבים בשתי המדינות מוחים על השחיתות והדיכוי של השלטונות בטהרן, והדיכוי שהן מנחיתות על האזרחים.



המוחים בעיראק טוענים שהתנהלות משמרות המהפכה האיראניות משפיעות גם על הממשל וחיי האזרחים במדינתם. ראש ממשלת עיראק מצדו, עאדל עבד אל-מהדי, אמר בתחילת החודש הקודם, כי דרישות המפגינים בבגדד להפסקת השחיתות השלטונית הן "מוצדקות". כמו כן אמר כי על הממשלה צריכה להינתן האפשרות "לבצע את חובותיה".