עבד אל־האדי אל־חויג', שר החוץ בממשלת המעבר של הגנרל ח'ליפה חפתר ששולטת במזרח לוב ושכוחותיה צרים על הבירה טריפולי, אמר ל"מעריב" במהלך ביקורו בפריז שהוא מקווה שלוב תוכל לכונן יחסים נורמליים עם ישראל, אם תיפתר הבעיה הפלסטינית.



"אנחנו מדינה החברה בליגה הערבית ומחויבים להחלטותיה ולהחלטות האו"ם. אנחנו תומכים בזכויות העמים, ובכללן בזכויותיו של העם הפלסטיני. אבל אנחנו תומכים בשלום אזורי, מתנגדים לטרור ונלחמים בו גם בלוב", אמר אל־חויג', שממשלתו נהנית, בין היתר, מתמיכתן של רוסיה, צרפת, מצרים, איחוד הנסיכויות וסעודיה, בעוד האו"ם מכיר בממשלת "ההסכמה הלאומית" של פאיז א־סראג', היושבת בטריפולי. הפרלמנט שוכן בטוברוק, הנתונה לשליטתו של חפתר. לדברי אל־חויג' וממשלתו, בטריפולי שולטות מיליציות אסלאמיות קיצוניות הנתמכות בידי טורקיה וקטאר.



הוא גינה בחריפות את פעילותו של הנשיא ארדואן במזרח התיכון, את התערבותה של טורקיה ואת הסכם הסחר ומכירת הנשק שעליו חתמה עם ממשלת טריפולי. לדבריו, זהו הסכם שבו "מי שאין לו כל זכות נותן למי שאנחנו נלחמים נגדו". הוא גם פסל את הסכמי הנפט שעליהם חתמה ממשלת טריפולי, "מה שמעניין אותם זה רק טרור, נשק ונפט. יש לדאוג לחינוך, למחשוב ומודרניזציה, לשיפור חיי האוכלוסייה".



ממשלת המעבר של הגנרל הפתר מסרבת להשתתפות קטאר בוועידה הבינלאומית להסדר בלוב שתכנס גרמניה באמצע דצמבר, ודורשת את השתתפותן של מדינות אירופה. ארה"ב תומכת במלחמתו של הפתר בטרור ובמחבלים האסלאמים בצפון אפריקה ומפעילה שם מטוסים ללא טייס, אך דורשת ממנו להפסיק את המצור על טריפולי ואף שיגרה לעברו ירי אזהרה לאחר שאחד המל"טים שלה הופל בידי "צבא השחרור הלאומי" שלו.



משלחת אמריקאית רמת דרג שנועדה עם חפתר טוענת כי הוא מאפשר את חדירתה של רוסיה ללוב. שר החוץ הלובי טוען שארה"ב טועה, שכן לוב הפכה לזירה לחיסול חשבונות בין הכוחות הפועלים במזרח התיכון.