סערה בספרד: "האח הגדול" הספרדי הציג למתמודדת קרלוטה פראדו סרטון בו היא מותקפת מינית, לכאורה, על ידי מתמודד בשם חוזה מריה לופז, איתו ניהלה פראדו מערכת יחסים בזמן ששהתה בבית, בעונה ששודרה בשנת 2017.



בזמנו, המתמודדת נקראה לחדרו של האח הגדול ("חדר היומנים"), שם התבשרה על התקיפה המינית שעברה. לפראדו לא היה שום זיכרון מהאירוע שהתרחש במיטתה בלילה שלפני כן. בסרטון פראדו ראתה את בן זוגה, חוזה לופז, מקיים עמה יחסי מין בזמן שהיא שוכבת שתויה ומחוסרת הכרה במיטה. בזמן שהסרטון הוקרן על המסך, פראדו התקשתה לצפות בו וביקשה מהאח הגדול: "בבקשה, תפסיק עכשיו, בבקשה".





הסצנה המדוברת הוקלטה לפני שנתיים על ידי חברת ההפקה צפלין ומעולם לא שודרה בטלוויזיה. בזמן אמת, מנהלי התכנית הזעיקו את קציני המשמר האזרחי לאחר שגירשו את לופז מהתכנית. על פי העיתון "אל קונפידנסיאל", לאחר שהוצגו לה הצילומים, פראדו לא הורשתה ללכת ולספר לחבריה המתמודדים מה קרה. במקום זאת, התבקשה לעזוב את התכנית באופן זמני. פראדו החליטה לא להגיש תלונה וחזרה לבית האח הגדול כחמישה ימים לאחר מכן. 




העיתון דיווח כי צילומי התקיפה, לכאורה, מראים את פראדו, שבאותו ערב שתתה לשכרה מהאלכוהול שסופק למתמודדים במסיבה, דוחה את בן זוגה ואומרת לו: "לא, אני לא יכולה". למרות זאת, לופז נכנס איתה למיטה וכביכול המשיך לקיים עמה יחסי מין במשך כמה דקות, בזמן שהיא הייתה מחוסרת הכרה. הקטעים המצולמים, שנאמר כי התרחשו מתחת לסדין, הועברו למשטרה בעת האירוע.



לאחרונה קבע בית המשפט בספרד כי יש מקום להעמיד לדין את לופז בגין התעללות מינית. בחוק הספרדי, לא ניתן לראות בהתעללות מינית אונס, אלא אם כן התרחשה אלימות או הפחדה.




לאחר שה"אל קונפידנסיאל" חשף את סיפור התקיפה, מספר חברות ביטלו את פרסום מוצריהן בגרסה הספרדית של תכנית הטלוויזיה. חברת פרלמנט אזורי במדריד מטעם מפלגת השמאל קראה לחקור את מפיקי התכנית "יש לחקור את המפיקים בשל כישלון חובתם להציל את הקורבן, שזו עבירה פלילית", אמרה. "הם חשבו על התכנית עצמה. מפיקים כנראה חושבים שאם משהו קורה בטלוויזיה, זה לא אמיתי, אבל מה שקרה כאן הוא לחלוטין אמיתי".



בהפקת "האח הגדול" העולמית, קבוצת אנדמול שין (Endemol Shine), הביעו צער על האופן בו גילתה פראדו על המקרה, ושחררו הצהרה: "במבט לאחור אנו מתחרטים על כך שהשיחה בה התבשרה קרלוטה על שקרה, התקיימה בחדר האח הגדול". כמו כן הוסיפו כי הוענקה לפראדו תמיכה פסיכולוגית בעקבות התקיפה, לכאורה.