ערש התרבות המודרנית: קוריאה הצפונית חגגה הבוקר (שלישי) את השלמת פרוייקט הדגל של המנהיג קים ג'ונג און - עיר חדשה הסמוכה להר קדוש שלטענת משפחתו שם נמצאים שורשיה. על פי סוכנות הידיעות הממשלתית, KCNA, החגיגה הגדולה כללה זיקוקי דינור, ותמונות שפורסמו בעיתון של השלטון הראו את קים מחייך בעודו חותך את הסרט לחנוכת העיר, ששמה סמג'יון (Samjiyon). העיר מתוארת כ"אוטופיה סוציאליסטית", עם דירות חדשות, בתי מלון, אתר סקי וחיי מסחר ותרבות. KCNA דיווחה כי העיר יכולה להכיל 4000 משפחות. 

העיר היא אחת היוזמות הכלכליות הגדולות של קים, בניסיון להביא לכלכלה שנסמכת על עצמה, אולם בניית העיר התעכבה, בעיקר בגלל מחסור מחומרי בניין, וכוח עבודה כתוצאה מהסנקציות הכלכליות על המדינה בשל תוכנית הגרעין שלה. 
העיכוב בבנייה הביא את המשטר להעביר גדודי עבודה, שעריקים מהמדינה הטוטליטרית ופעילי זכויות אדם כינו "עבדים" משום שהם לא מקבלים תשלום על עבודתם, אוכלים אוכל גרוע ומחוייבים לעבוד יותר מ-12 שעות ביממה למשך 10 שנים, בתמורה לאפשרות להתקבל לאוניברסיטה או להצטרף למפלגה הקומוניסטית.  

העיר סמג'יון בקוריאה הצפונית. צילום: רויטרס
העיר סמג'יון בקוריאה הצפונית. צילום: רויטרס


אזהרה לארצות הברית

בתוך כך, בקוריאה הצפונית הזהירו כי סוף השנה - המועד שבו על ארצות הברית לשנות את "המדיניות העוינת" שלה כלפי פיונגיאנג, מתקרב, וכי על וושינגטון להחליט איזו "מתנת חג מולד" היא תקבל. 
על פי סוכנות הידיעות, רי ת'אה סונג, סגן שר החוץ הצפון קוריאני האחראי על היחסים עם ארצות הברית, אמר כי הקריאה של ממשל טראמפ לשיחות נוספות הן לא יותר "טריק מטופש שנועד לחייב את קוריאה הצפונית למשא ומתן ולנצל זאת לצורכי הבחירות לנשיאות בשנה הבאה".  
"קוריאה הצפונית עשתה את המקסימום כדי לא לחזור בה מהצעדים שנקטה מיוזמתה לקידו" המו"מ", אמר רי. "מה שנשאר לעשות תלוי לגמרי בארצות הברית".