היחסים בין ארה"ב לקוריאה הצפונית ממשיכים להיות מתוחים, כאשר מפקד הצבא של המדינה הטוטליטרית, פארק צ'ון-צ'ונג, שלח היום (רביעי) מסר אזהרה לממשל האמריקאי, בו ציין כי "הפעלת כוח נגד מדינתנו תהיה דבר נורא בשביל ארה"ב". אתמול דווח על מסר תקיף נוסף שיצא מהממשל בפיונגיאנג כלפי הבית הלבן, כשבכיר במדינה אמר כי "האמריקאים צריכים להחליט איזה מתנה הם רוצים לכבוד חג המולד".



הדברים נאמרו על רקע ועידת נאט"ו שהתקיימה אמש בלונדון, שם העלה נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, את חששותיו מקוריאה הצפונית ואמר כי מדינתו "לא תהסס להשתמש בכוח צבאי נגדה". המפקד הצבאי אמר בתגובה כי "בזמן האחרון הצבא האמריקאי עושה צעדים מאיימים כלפינו" והוסיף מסר מאיים כשאמר כי "אם תבוצע פעולה צבאית נגדנו, כולם יודעים מה נענה".



כזכור, הפגישה הראשונה בין מנהיגי המדינות, דונלד טראמפ וקים ג'ונג און, התקיימה באוגוסט 2018 בסינגפור, והביאה להצהרה חסרת תקדים של המנהיג הקוריאני שאמר כי ארצו תפעל לפירוק מלא מנשק גרעיני. עם זאת, היחסים הדיפלומטיים בין השלטונות שבו להיות מתוחים במהלך השנה האחרונה בעקבות שורה של ניסויים גרעינים שביצעה הרפובליקה הקוריאנית ללא התראה וכישלון במציאת פשרות במהלך השיחות בין נציגי המדינות, מה שהוביל את הנשיא טראמפ לפוצץ את השיחות בטענה שהממשל בפיונגיאנג לא מחויב למה שהבטיח ולדברים שסוכמו בפסגה בין המנהיגים.