גורמים אמריקניים מסרו הערב (רביעי) כי אוניה של חיל הים האמריקני תפסה "משלוח משמעותי" של חלקי טילים מונחים מתוצרת איראן אשר היו בדרכם למורדים החות'ים בתימן, כך על פי דיווח של AP שצוטט בכלי תקשורת בארץ ובעולם.



לדברי גורמים, זוהי הפעם הראשונה שחלקי טילים מתוחכמים נתפסים בדרכם למלחמה בתימן. חלקי הטילים נתפסו על ידי צוותים של חיל הים ומשמר החופים של ארצות הברית שפשטו על גבי ספינה קטנה בדרום הים הערבי שבאוקיינוס ההודי, והנשק מקושר לאיראן.



לא נמסר כמה חלקי טילים נמצאו עליה, אלא רק שמדובר ב"מצבור משמעותי". לפי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, הברחת נשק לתימן אסורה. הסירה נגררה לנמל, והאנשים שהיו עליה הועברו לידי משמר החופי התימני. חלקי הנשק הועמסו לאונייה האמריקנית.

 
תפיסת הטילים האיראנים קרתה במקביל לפגישתם של נתניהו ופומפאו בליסבון. בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה כי "הנושא הראשון שאעלה יהיה איראן, כך גם הנושא השני והשלישי, וכן עוד נושאים רבים. התברכנו שהנשיא טראמפ מוביל מדיניות עקבית של הפעלת לחץ נגד איראן, שמגבירה את תוקפנותה באזור, אפילו בעודנו מדברים. הם קוראים עלינו תיגר גם מעיראק, סוריה, לבנון, עזה ותימן ואנו מתמודדים ישירות עם התוקפנות הזאת".