הרשויות בארצות הברית אישרו כי החשוד שפתח באש בבסיס הצי בפנסקולה שבפלורידה ורצח שלושה בני אדם, הוא חניך קורס טיס בחיל האוויר הסעודי שנכח במקום במסגרת תוכנית אימונים לבעלות בריתה של ארה"ב. לפי שני גורמים במשרד ההגנה, שביקשו להישאר בעילום שם, שמו של היורה הוא מוחמד סעיד אל-שמרני, קצין בדרגת סגן משנה.

באתר SITE, המתחקה אחר פעילות טרור, פורסמו התבטאויות עבר שלו, כשבין היתר תיאר את ארצות הברית כ"אומת רשע" ואמר שעליה "לעזוב את אדמותינו". 11 בני אדם נורו בסך הכל, בהם שני סגני השריף שהגיבו ראשונים לאירוע. לפי השריף של מחוז אסקמביה, דיוויד מורגן, אחד מהם היה זה שנטרל והרג את היורה. אחד הקצינים נורה בזרועו והשני בברכו..
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בטוויטר כי המלך סלמאן התקשר אליו והביע את תנחומיו על התקרית. "המלך אמר שהסעודים זועמים על מעשיו הברבריים של היורה, שאינם מייצגים בשום צורה את אזרחי הממלכה שאוהבים את האמריקנים", כתב הנשיא.

 
 


זה אירוע הירי השני בבסיס של חיל הים האמריקני בשבוע האחרון. חייל שמשרת בצוללת בחיל הים ירה שלשום למוות בשני אזרחים בבסיס פרל הארבור שבהוואי – ולאחר מכן התאבד. אדם נוסף שנורה על ידי החייל פונה לבית חולים במצב יציב.