היסטוריה נרשמה היום בפינלנד וברחבי העולם, עם מינויה של סאנה מרין, שרת התחבורה הפינית, שהפכה לראש הממשלה המכהנת הצעירה ביותר בעולם.


מרין היא כוכבת עולה בפוליטיקה הפינית, וסיפור הצלחתה התקדם במהרה. היא החלה את דרכה כראש מועצת העיר התעשייתית בה גדלה, טאמפרה, בגיל 27 בלבד. בשנת 2015 החלה לכהן כחברת פרלמנט, מה שהוביל למינויה כשרת התחבורה, וכעת היא יכולה להוסיף את התואר ראש ממשלה שעשתה היסטוריה כבר ביומה הראשון לתפקיד לקורות חייה המרשימים. 



"מעולם לא חשבתי על הגיל או על המגדר שלי. אני חושבת על הסיבות שבגללן נכנסתי לפוליטיקה ועל הסיבות שבגללן נבחרנו וזכינו באמון הציבור בעת הבחירות", אמרה מרין על התואר החדש. 



מרין בת ה-34 היא חברת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית העומדת בראש קואליציה המורכבת מחמש מפלגות נוספות. היא נבחרה ביום ראשון לאחר התפטרותו של ראש הממשלה, אנטי רינה, לאחר שאחת ממפלגות הקואליציה הביעה בו אי אמון לאור טיפולו בשביתת הדואר במדינה.



בהצבעה שנערכה בצמרת המפלגה, נבחרה מרין להחלפת ראש הממשלה היוצא. עם ניצחונה אמרה לכלי התקשורת: "יש בפנינו עבודה רבה מבחינת שיקום האמון בהנהגה. יש לנו תכנית ממשלתית משותפת שתדביק את כלל הקואליציה". חבריה לקואליציה, שעלתה לשלטון באפריל האחרון, הביעו את תמיכתם בראש הממשלה הטרייה, שהתבטאה בשחרור הצהרה כי ימשיכו לתמוך בתכנית הפוליטית הקודמת, בדגש על מעבר למדיניות ירוקה הקוראת לצמצום ייצור טביעת הרגל הפחמנית המיוצרת על ידי המדינה הנורדית.



כאמור, מרין נכנסת לתפקיד בצל המשבר שיצרה שביתת הדואר במדינה, ותתחיל את כהונתה בסימן הגל השלישי של השביתות הגורמות להפרעות קשות במשק הפיני, הפרעות שעל פי ההערכות צפויות לעלות לחברות במדינה באבדן סכום משותף המגיע לכ-500 מיליון אירו.



לצד האתגרים מבית, תאלץ מרין להתמודד עם אתגרים מהחוץ. עד סוף השנה, מכהנת פינלנד כנשיאה הזמנית ברוטציה של האיחוד האירופי, ועל כן מחזיקה בתפקיד מרכזי בתכנון התקציב.