קצינים במשלחת החיפוש ששלח צבא צ'ילה אחר הנעדרים בהתרסקות המטוס שהיה בדרכו לאנטארקטיקה, הודיעו כי איתרו הריסות שככל הנראה שייכות למטוס , שהתרסק ביום שני האחרון.



בכירי המשלחת הודיעו כי השרידים נמצאו צפים כ-30 ק"מ מהמקום בו אבד הקשר עם מטוס התובלה מדגם הרקולס C-130, במאגר מים הנקרא "מאגר דרייק".



השרידים שנמצאו עשויים להיות "שיירים של חלקים ממיכלי הדלק במטוס" , שיער מפקד חיל האויר של צ'ילה, אדוארדו מוסקיירה, בהצהרה שמסר לכלי התקשורת. בנוסף, אמר מוסקיירה כי חיל האוויר במדינה ממשיך בחיפושים ועורך בדיקות על מנת לקבוע בוודאות האם מדובר בשרידי המטוס הנעדר.



כזכור, בעת ההתרסקות היו 38 נוסעים על המטוס, מרביתם אנשי צבא שהיו בדרכם לאזור הארקטי כחלק ממשלחת לוגיסטית שנשלחה לאי קינג ג'ורג' בצפון היבשת לצורך עבודות תחזוקה בבסיס צבא צ'ילה שנמצא שם.  



משפחות הנעדרים מגיעות לבסיס חיל האוויר בפונטה ארנס (צילום: רויטרס)
משפחות הנעדרים מגיעות לבסיס חיל האוויר בפונטה ארנס (צילום: רויטרס)



הקשר עם המטוס אבד זמן קצר לאחר המראתו מבסיס חיל האוויר בעיר פונטה ארנס. עם ההודעה על העלמות כלי הטיס, כוחות ימיים ואוויריים נרחביים החלו בחיפושים אחר המטוס ואחר ניצולים. משלחות סיוע מהשכנות הדרום אמריקאיות ארגנטינה, ברזיל, ואורגוואי נשלחו למוקד האירוע, כמו גם משלחת שיצאה מבריטניה. גם ארצות הברית וישראל הושיטו ידן בסיוע וסיפקו לצבא צ'ילה תמונות לווייין מאזור ההתרסקות.



בין נוסעי המטוס היו שלושה חיילים מצבא צ'ילה, שני אזרחים המועסקים על ידי חברת הנדסה ובנייה שעובדים עבור הצבא, וכן 15 אנשי חיל אוויר בצבא המדינה, שניים מהם אחים. בין חברי המשלחת היה גם סטודנט בשם איגנסיו פאראדה, שלמד הנדסה כימית אזרחית והצטרף למשלחת כחלק מהתמחות מעשית במסגרת לימודיו באוניברסיטה.



בנוגע לסבירות למציאת ניצולים מן ההתרסקות, עו"ד גל פלג, מומחה לבטיחות טיס וחוקר תאונת טיסה, התראיין בתכניתו של גיא פלג ב-103FM, וטען כי על מטוסים מהסוג המדובר קיים ציוד הישרדות שאמור להיעשות בו שימוש בשעת חירום.