יממה לאחר שזכתה בתואר אשת השנה של המגזין TIME, נשיא ארצות הברית לעג לפעילת האקלים השוודית, גרטה טונברי וקרא לה "לעבוד על בעיית השליטה בכעסים שלה". בציוץ בטוויטר שכתב בתגובה לברכות שקיבלה הנערה על הכבוד לו זכתה, תקף טראמפ: "כל כך מגוחך. גרטה צריכה לעבוד על בעיית השליטה בכעסים שלה, אז לכי לאיזה סרט ישן וטוב עם החברות שלך! תירגעי גרטה, תירגעי.

התגובה של הפעילה השוודית לדבריו של הנשיא לא איחה לבוא ומספר שעות לאחר מכן עדכנה טונברי את הביוגרפיה שלה בטוויטר שבה נכתב כעת: "נערה העובדת על בעיית ניהול הכעסים שלה. כרגע נרגעת וצופה בסרט ישן וטוב עם חברה".
כזכור, לאחר נאומה בפסגת האקלים של האו"ם בניו יורק, אמר טראמפ: "היא נראית כמו נערה צעירה ומאושרת מאוד שמצפה לה עתיד מזהיר ונפלא. כל כך נחמד לראות את זה!"

כאמור, TIME בחר אתמול בטונברי בת ה־16 לאשת השנה ל־2019. הבחירה היוקרתית נובעת בזכות מאבקה של הנערה למען עצירת ההתחממות העולמית ושינויי האקלים. "בזכות השמעת אזעקה בנוגע ליחסי האנושות עם הבית היחיד שיש לה וקול שמתעלה על רעשי הרקע בעולם מפולג, ועל כך שהראתה לכולנו איך זה יכול להיראות כאשר דור חדש לוקח את ההובלה, גרטה טונברי היא אשת השנה של המגזין 'טיים'", נכתב בנימוקי ההחלטה לבחור בטונברי.
טונברי היא האדם הצעיר ביותר שזכה בתואר. בשיחה עם המגזין האמריקאי בחודש שעבר מסרה הנערה כי "הייתי רוצה לומר לנכדיי שעשינו כל מה שיכולנו, ושעשינו את זה עבורם ולמען הדורות הבאים".
 
טונברי התפרסמה לראשונה באוגוסט 2018, כאשר יזמה הפגנה בנושא משבר האקלים ליד בניין הפרלמנט השוודי. בעקבות זאת, בנובמבר 2018 היא נשאה דברים בוועידת TED בשטוקהולם, ובדצמבר נאמה בפסגת האו"ם בנושא שינויי האקלים. בינואר 2019 הוזמנה לשוחח עם משתתפי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ובספטמבר 2019 נאמה בוועידת האקלים של האו"ם.
טונברי נבחרה כבר בדצמבר שעבר לאחת מ־25 בני הנוער המשפיעים ביותר בעולם לשנת 2018. לרגל יום האישה הבינלאומי היא הוכתרה לאישה החשובה ביותר בשוודיה לשנת 2019. כמו כן, היא הייתה מועמדת לפרס נובל לשלום לשנת 2019.