ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר הבוקר (שישי) לתומכיו כי אחרי ניצחונו בבחירות, בהן מפלגתו השיגה שיא מושבים של שלושה עשורים, הבקזיט ייצא לפועל במועד שנקבע. "בריטניה תעזוב את האיחוד האירופי אחרי ה-31 בינואר - בלי 'אם', בלי 'אבל' ובלי 'אולי'", אמר. 



הנציב האירופי לשווקים פנימיים, תיירי ברטון, אמר בתגובה כי "השלב שלאחר הברקזיט בבריטניה יחל ב-1 בפברואר, מכיוון שלאחר הבחירות במדינה אין ספק כי הפרלמנט יקבל את העסקה של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון לפרישה מהאיחוד האירופי". הוא הסביר: "המשא ומתן על הברקזיט הסתיים כעת. אנו נכנסים כעת לשלב של שיחות סחר בין בריטניה לאיחוד האירופי".

כאמור מפלגתו זכתה בלמעלה מ-360 מושבים בבחירות בבריטניה, זאת לעומת כ-191 מושבים של הלייבור. מפלגת הסקוטים זכתה ב-48 מושבים ובמפלגתו של המתחרה מן השמאל, ג'רמי קורבין, תסתפק על פי סקרים אלו רק ב-191 מושבים ומפלגת הסקוטים תקבל 55. ראש הממשלה צפוי להגיע בשעות הקרובות לארמון בקינגהאם ולבקש את רשות המלכה להקים ממשלה. 

קורבין הודה לפני בוקר כי התוצאות "מאכזבות", והבטיח שלא יתמודד בעתיד כיו"ר המפלגה. "אני רוצה להבהיר שלא אנהיג את המפלגה בשום מערכת בחירות עתידית", אמר קורבין, אך ציין כי ימשיך להוביל אותה בשלב זה ויקדם "תהליך של הרהור" שבו ייבחנו הגורמים להפסד והמדיניות של המפלגה, "כדי להוביל אותנו קדימה", כדבריו. בשעות שלפני הודעתו קראו רבים בלייבור לקורבין לפרוש. שר המסחר בממשלת הצללים של הלייבור, בארי גרדינר, אמר שהתוצאות הן "מכה אנושה" למפלגה.