ממשיכה בשלה: קוריאה הצפונית הודיעה הבוקר (שבת) על ביצוע ניסוי צבאי "משמעותי" באתר לשיגור לוויינים וטילים ארוכי טווח "סוהא", אותו הבטיח לסגור במהלך השיחות הרשמיות עם ארצות הברית. בהודעה מטעם פיונגיאנג נמסר כי הניסוי "יחזק את ההרתעה הגרעינית" של המדינה המסוגרת, כך לפי סוכנות הידיעות הצפון-קוריאנית הרשמית (KCNA).



מדובר בניסוי השני שערכה המדינה בתוך כשבעה ימים. בלילה שבין שבת לראשון יצאה הודעה דומה מטעם המדינה המבודדת, שבה נאמר כי בוצע "ניסוי חשוב מאוד", זאת שעות ספורות לאחר ששגריר קוריאה הצפונית באו"ם אמר כי פירוז המדינה מנשק גרעיני לא נמצא על שולחן המו"מ עם ארה"ב. כידוע, האו"ם אוסר על המדינה לשגר לוויינים לחלל, מתוך הנחה שמדובר בניסיון להסוות ניסויים בטילים בליסטיים.  



מספר שעות לאחר ההודעה הרשמית על הניסוי הצבאי אמר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כי מקבילו הצפון קוריאני, קים ג'ונג און, מעמיד את עצמו בסכנה "לאבד את הכל" אם ימשיך בגישתו התוקפנית. טראמפ כתב אז בחשבון הטוויטר שלו כי "קים ג'ונג און חכם מדי ויש לו הרבה מה להפסיד. למעשה, הוא יכול להפסיד הכל. הוא חתם מולי על הסכם חזק שעוסק בפירוק מנשק גרעיני כשנפגשנו בסינגפור".